مدیرکل کمیته امداد استان زنجان خبر داد:

جمع‌آوری قریب به 20میلیارد تومان زکات در استان زنجان

زنجان (پانا) - از ابتدای سال جاری تاکنون قریب به 20میلیارد تومان زکات در استان زنجان جمع آوری شده که 89درصد ان برای محرومین و11درصد برای پروژه های عام المنفعه هزینه شده است.

کد مطلب: ۱۱۳۱۶۴۴
لینک کوتاه کپی شد
جمع‌آوری قریب به  20میلیارد تومان زکات در استان زنجان

هدایت صفری مدیر کل کمیته امداد استان زنجان، در جلسه شورای زکات شهرستان ماهنشان با تبریک انتصاب حجت الاسلام علی اکبری به امامت جمعه این شهر، از تلاشهای وی در حوزه زکات قدردانی کرد و گفت: در نظام اسلامی رفع فقر و محرومیت در شمار هدفهای طراز اول نظام مقدس جمهوری اسلامی قرار دارد و پایبندی به اصول انقلاب بدون مجاهدت در راه محرومین و مستضعفین سخنی بی معنا و ادعایی پوچ است.
دبیر شورای زکات استان افزود: همه ما متعلق به عناصر جامعه ولایی هستیم و وظیفه ما گفتمان سازی جریانهای جهادی در راستای محرومیت زدایی و ترویج فرهنگ کمک مومنانه و مواسات وهمدلی مخصوصا در شرایط کنونی هستیم.
مدیر کل کمیته امداد استان زنجان گفت: زکات یکی از شئونات حاکم اسلامی و ولی فقیه زمان است و اگر کمیته امداد امروز به عنوان دبیرخانه زکات انجام وظیفه می کند ماذون از ولی فقیه زمان بوده واگر امروز حرکتی در باب زکات پیگیری، جمع آوری و توزیع انجام می‌دهیم به فرمان ولی فقیه زمان و به‌عنوان بال عاطفی و مهربانی نظام وزیر مجموعه ای از بیت ولایت و به خاطر گستردگی چتر حمایتی امداد در شناخت فقر وداشتن بانک اطلاعاتی است.
صفری با تاکید براینکه ساز و کار زکات مردمی وهمگانی است افزود: ما باید کاری بکنیم که زکات در باور مردم بنشیند و پرداخت زکات در بین مردم نهادینه شود و به فرمایش امام صادق (ع) مردم باور کنند که زکات خرج مال نیست، بلکه جمع مال است و اگر فرهنگ زکات به گفتمان تبدیل شود در باب اقتصاد مقاومتی و فقر زدایی و اجتماع محور کردن فقر موثر خواهد بود.
مدیر کل کمیته امداد استان به زکات جمع آوری شده در سال‌جاری هم اشاره کرد و افزود: در استان زنجان سال گذشته 18ونیم میلیارد تومان زکات جمع آوری شده واستان زنجان جزء استانهای خوب بود و امسال هم به همت ائمه محترم جمعه موثرین، مبلغین، مودیان و مردم شریف استان این مبلغ تاکنون به بیش از 29 میلیارد تومان رسیده است که هدفگذاری تاپایان سال 23میلیارد تومان می باشدکه ان شاءا... محقق خواهد شد.
دبیر شورای زکات استان به هزینه کرد زکات جمع آوری شده نیز اشاره کرد و گفت: 89درصد زکات جمع آوری شده به محرومین و 11 درصد آن نیز به پروژه های عام منفعه در استان که تعداد آنها 25پروژه است هزینه شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار