شناسایی 14 نمونه محلول ضدعفونی کننده غیراستاندارد در سیستان و بلوچستان

زاهدان (پانا) - مدیر آزمایشگاه کنترل غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی زاهدان خبر داد از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 100 نمونه محلول ضدعفونی کننده با نام های تجاری مختلف از مراکزی مانند داروخانه ها و شرکت های پخش دارویی استان اخذ و مورد آزمون قرار گرفته اند که از این تعداد، 14 مورد به عنوان نمونه نا منطبق گزارش شده اند.

کد مطلب: ۱۱۳۱۶۰۸
لینک کوتاه کپی شد
شناسایی 14 نمونه محلول ضدعفونی کننده غیراستاندارد در سیستان و بلوچستان

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، مریم اسلامی اظهار کرد: به منظور کنترل کیفیت و اصالت ضدعفونی کننده های موجود در سطح عرضه، از انبار شرکت های پخش و داروخانه های تحت پوشش نمونه برداری انجام می شود.

وی افزود: به همین منظور در ادامه طرح پایش محلول های ضدعفونی کننده های دست و سطوح از انبار مرکزی ستاد بحران دانشگاه نیز نمونه برداری به عمل آمد.

مدیر آزمایشگاه کنترل غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با بیان اینکه نتایج آزمون تمامی نمونه های اخذ شده در حد مطلوب بود، افزود: در همین رابطه از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 100 نمونه محلول ضدعفونی کننده با نام های تجاری مختلف از مراکزی مانند داروخانه ها و شرکت های پخش دارویی استان اخذ و مورد آزمون قرار گرفته اند که از این تعداد، 14 مورد به عنوان نمونه نا منطبق گزارش شده اند.

اسلامی تصریح کرد: پایین بودن میزان ماده موثره استفاده شده در محلول، وجود متانول (الکل صنعتی) و سایر ترکیبات شیمیایی غیرمجاز از بیشترین موارد عدم انطباق گزارش شده است.

وی تاکید کرد: تمامی موارد عدم انطباق برای پیگیری و اقدامات بعدی، علاوه بر واحد ارسال کننده، به اداره کل آزمایشگاه های مرجع سازمان غذا و دارو نیز گزارش می شوند.

مدیر آزمایشگاه کنترل غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی زاهدان خطاب به مردم گفت: برای حفظ سلامت خود و خانواده حتما محلول های ضدعفونی کننده را از داروخانه ها و یا فروشگاه های معتبر تهیه و در زمان خرید به تاریخ تولید و انقضاء و پروانه ساخت محلول توجه کنید..

اسلامی تصریح کرد: پایش های لازم در این خصوص در حال انجام است و جلوی عرضه محصولات غیرمجاز و غیراستاندارد را گرفته ایم و از مردم می‌خواهیم در صورت مشاهده تخلف موارد را حتما گزارش دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار