*علیرضا فرجی

همگانی کردن ورزش، راهی برای نشاط اجتماعی

بی تردید ورزش را می‌توان به‌عنوان رکن اصلی جامعه بشری نام نهاد که توانسته در ساختار زندگی افراد، نقش مهمی ایفا کند.

کد مطلب: ۱۱۳۱۴۷۴
لینک کوتاه کپی شد
همگانی کردن ورزش، راهی برای نشاط اجتماعی

همگانی کردن ورزش را بی‌تردید می‌توان به‌عنوان رکن اصلی جامعه بشری نام نهاد، که توانسته در ساختار زندگی افراد، نقش مهمی ایفا کند. این مقوله مهم طی همزیستی با فرهنگ و آموزش موجب تحول بنیادی در کشورهایی شده که با بهره‌مندی از تفکرات و ایده‌هایی نو، زمینه‌های لازم برای پیشبرد اهداف را فراهم آورده‌اند.

در ایران نیز طی سالیان اخیر و برحسب نیازهای موجود دو بعد قهرمانی و همگانی پیش روی جامعه هدف قرار گرفته که توفیقات حاصله نشان از همت والای جوانان این مرز و بوم دارد که در میادین بین الملل همواره با افتخارآفرینی‌های خود موجب سرافرازی نام مقدس ایران شده اند.

در بخش همگانی نیز طبق تاکیدات فراوان، گام های موثری برداشته شده، ولی آنچه نیاز مبرم جامعه است، همچنان مغفول واقع شده که طبق نیازسنجی‌های صورت گرفته بیش از گذشته می‌بایست نگاه ویژه تری بر این امر حکم‌فرما شود.

در بعد قهرمانی، تدابیر لازم و ملزوم در هدفگذاری بنا نهاده شده ولی دارا بودن جامعه‌ای پرشور و نشاط مستلزم ایجاد فضاسازی مناسب و تدوین راهبردهای اصولی برای همگانی کردن ورزش است و این امر تحقق نخواهد یافت، مگر با درایت و دلسوزی مدیران و مسوولان مورد نظر که باید با ایجاد شرایط لازم راه را برای فراگیر کردن این امر هموار کنند.

بنابراین همه‌گیری ورزش در جامعه با درگیر کردن افراد به این امر مهم، راهبردی ترین فرمول ممکن خواهد بود تا برحسب ایجاد شرایط موجود، بتوان روحیه‌ای‌ شاد و جسمی سالم را پیشکش خانواده کرد تا با داشتن جامعه‌ای پرنشاط به آنچه هدف مورد نظر است، دست یافت.

حال اهمیت ورزش باعث شده تا هفته‌ای با نام تربیت بدنی در تقویم رسمی کشور به ثبت رسد تا علاوه بر اثبات حقانیت مهمترین رکن زندگی این ایام بهانه‌ای باشد برای سرفصلی نو از بهار زندگی.

بر این حسب ۲۶ مهر سرآغاز هفته تربیت بدنی را خدمت خانواده بزرگ ورزش همچون؛ پیشکسوتان، قهرمانان، مربیان، داوران و زحمتکشان در عرصه مدیریت ورزش تبریک می‌گوییم.

*معاونت اداره تربیت بدنی شهرستان ورامین

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار