ایرانی‌ها در صدر خریدان ملک در ترکیه

تهران (پانا) - به مانند ماه‌های قبل، ایرانی‌ها بیش از هر ملیت دیگری در ترکیه خانه خریده‌اند.

کد مطلب: ۱۱۳۱۲۵۰
لینک کوتاه کپی شد
ایرانی‌ها در صدر خریدان ملک در ترکیه

به‌گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، با وجود شیوع کرونا در ترکیه، تمایل اتباع خارجی برای خرید خانه در ترکیه افزایش داشته است؛ به گونه‌ای که طبق اعلام مرکز آمار این کشور، در ۱۲ ماه منتهی به سپتامبر، میزان خرید خانه توسط اتباع خارجی با هدف اخذ اقامت و شهروندی ترکیه نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۶.۱ درصد افزایش داشته و به ۵۲۶۹ واحد رسیده است.

استانبول محبوب‌ترین شهر برای خرید خانه توسط اتباع خارجی بوده و طی این مدت ۲۳۷۰ مورد از کل معاملات مسکن صورت گرفته توسط اتباع خارجی مربوط به این شهر بوده است. پس از استانبول نیز شهرهای آنتالیا با ۱۰۱۸ مورد و آنکارا با ۳۴۷ مورد، محبوب ترین شهرها برای خرید خانه در ترکیه توسط اتباع خارجی بوده اند.

به گفته مرکز آمار ترکیه، طی این مدت اتباع ایرانی با خرید ۹۰۸ واحد خانه بزرگ‌ترین گروه خریدار خارجی مسکن ترکیه بوده‌اند و عراقی‌ها، روس‌ها، آذربایجانی‌ها افغان‌ها در رده‌های بعدی قرار گرفته اند.

آلتان الماس- مدیر بخش سرمایه‌گذاری و توسعه موسسه کاناتدر - گفت: تمایل بالای اتباع خارجی برای خرید ملک در ترکیه نشان می دهد که این کشور به یک رقیب برای کشورهای اروپایی حوزه مدیترانه تبدیل شده است. نسبت به اینکه روند فعلی در آینده تداوم داشته باشد خوشبین هستیم.

در مجموع ۱۲ ماه منتهی به سپتامبر امسال ۱۳۶ هزار و ۷۴۴ مورد فروش ملک در ترکیه به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۶.۵ درصد کاهش پیدا کرده است. ۱۰۸ هزار و ۴۲۱ خانه از خانه های فوق نوساز بوده اند.

طبق قوانین جدید، اتباع خارجی با خرید خانه‌ای به ارزش ۲۵۰ هزار دلار و بالاتر می‌توانند شهروندی و تابعیت ترکیه را به دست آورند. از زمان تصویب این قانون، خرید خانه توسط خارجی‌ها رونق زیادی گرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار