برگزاری هفتمین یادواره شهدای شهرک حضرت ولی عصر(عج) شیروان

شیروان(پانا)- هفتمین یادواره بیست و سه شهید دفاع مقدس و یک شهید مدافع حرم شهرک حضرت ولی عصر(عج) با حضور جمعی از خانواده های معظم شاهد، مسئولین شهرستانی و همشهریان عزیز در محل مسجد حضرت مسلم بن عقیل(ع) شهرستان شیروان برگزار گردید.

کد مطلب: ۱۱۳۱۲۱۹
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری هفتمین یادواره شهدای شهرک حضرت ولی عصر(عج) شیروان

به گزارش پانا، امام جمعه شهرستان شیروان در این آیین با بیان عرض تسلیت رحلت آخرین پیامبر آسمانی(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و حضرت امام رضا(ع) گفت: همه اهل بیت(ع) با شهادت از دنیا رفته اندو همه شهدای ما نیز بهترین پیرو صادق اهل بیت(ع) بودند.

حسین تکمیلی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم افزود: مطابق فرمایش خداوند متعال در قرآن کریم شهدا زنده هستند و نزد پروردگارشان روزی می خورند و آنان نگاهشان به وجه الله است و کسی می تواند به مقام شهادت و شهود برسد که در قدم اول پیروی از اهل بیت(ع) را در زندگی خود پیاده کرده باشد.

وی در ادامه اظهار کرد: مقام شهادت مقام شهود است و شهدا از این عالم گذر نموده و بر همه عالم هستی شهود پیدا کرده اند و مقام شهید بالاترین مقامی است که می تواند انسان داشته باشد.

امام جمعه شیروان گفت: همه شهدا از کوچه های ما به دانشگاه جبهه رفتند و آنان شب ها را به عبادت می پرداختند و نماز شب شان ترک نمی شد و روزها هم می جنگیدند و لذا برگزاری یادواره شهدا باید به انسان یک سری از ارزش ها و فضایل را یادآوری کند تا خودمان را با شهدا مقایسه نموده و از آنان را به عنوان یک الگو در زندگی استفاده نماییم.

تکمیلی با اشاره به گوشه هایی از زندگی گهربار حضرت امام حسن مجتبی (ع) افزود: امام حسن مجتبی(ع) یک عبادت کننده نمونه و یک کوه معنویت در زمان خودش بود و هرگاه یاد مرگ می افتاد گریه می کرد و لذا دشمن به صبر و عبادت او اذعان می نماید.

وی گفت: امام حسن مجتبی(ع) بسیار به فکر مردم و نیازمندان بودند و به همین جهت به کریم اهل بیت(ع) معروف هستند و ایشان بارها همه زندگی خود را به آنان بخشیدند.

امام جمعه شیروان در ادامه در رابطه با کمک به افراد آبرودار نیازمند اظهار کرد: شهدا به فکر نیازمندان زمان خودشان بودند و کمک ما نیز در جامعه باید کمک به افراد نیازمند واقعی باشد در غیر این صورت موجب گسترش تکدی گری در جامعه خواهد شد و لذا اگر به فکر کمک به دیگران نباشیم ممکن است افرادی به گناه بیفتند و در همین راستا مسجد حضرت مسلم بن عقیل(ع) نیز پیشتاز در این مسیر بوده و همه مساجد ما نیز باید به این سمت بروند و گره از زندگی دیگران باز نمایند.

محمد محمدزاده قانعی از اعضای هیئت امنای مسجد حضرت مسلم بن عقیل(ع) شهرک حضرت ولی عصر(ع) شهرستان شیروان نیز با بیان عرض تسلیت مناسبت های دهه پایانی ماه صفر و تقدیر و تشکر از خیرین نیک اندیش و مسجد یاوران گفت: با همکاری و کمک خیرین عزیز و بسیجیان همیشه در صحنه این محله و مسجد از زمان گسترش بیماری ویروس کرونا تا کنون بیش از سیصد و پانزده هزار ماسک تولید و توزیع گردیده است.

وی افزود: با اعتباری بالغ بر نهصد میلیون ریال ساختمان کارگاه بسته بندی ساخته شد و همچنین برای اولین بار با اعتباری بالغ بر چهارصد میلیون ریال نیز فروشگاه محصولات و تولیدات شهرستان شیروان افتتاح و راه اندازی گردید.

قانعی در ادامه اظهار کرد: تا کنون بیش از یکصد هزار بسته مواد غذایی و نود میلیون ریال بن رایگان نان و هفتاد میلیون ریال هزینه دارو و همچنین بیست میلیون ریال هزینه درمان نیز بین نیازمندان محله توزیع شده است.

در این آیین عباسعلی ریحانی فرمانده سپاه ناحیه شیروان، رمضانعلی رازقی رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران، ابراهیم عباسپور رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، غلامعلی حسین زاده کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی، اصغر نادری مسئول روابط عمومی اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان شیروان و جمعی از همشهریان حضور داشتند.

این آیین با همکاری و مشارکت سپاه ناحیه شیروان، اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران، اعضای هیئت امناء، خادمین، اعضای پایگاه های بسیج برادران حضرت ابوالفضل(ع) و خواهران حضرت زینب(س) و هیئت جوانان بنی هاشم(ع) مسجد حضرت مسلم بن عقیل(ع) شهرک حضرت ولی عصر(عج) شهرستان شیروان برگزار گردید.

اهدای هدایا به خانواده های معظم شاهد محله، اجرای سرود توسط گروه سرود جوانان سیدالشهداء(ع) دانش آموزان نوجوان و بسیجی علی امیرزاده، محمد مهدی امیرزاده، محمد مهدی باقری، علی حجی زاده، مصطفی رشید، ایلیا هادیان، مداحی کربلایی ایزی از مداحان اهل بیت(ع) با مجریگری حسین غلامرضا پور و پذیرایی بسته بندی شده از دیگر برنامه های این آیین گرامی داشت بود.

خبرنگار ام البنین ملاعلی نژاد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار