با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان:

جلسه هیئت اندیشه ورز نماز تشکیل شد

زنجان (پانا) - جلسه برنامه ریزی، توسعه و تقویت فرهنگ نماز(هیئت اندیشه ورز) با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان، معاونین اداره کل و حجت الاسلام یوسفی رئیس ستاد اقامه نماز استان در سالن شهید تجلی اداره کل برگزار گردید.

کد مطلب: ۱۱۳۱۱۵۲
لینک کوتاه کپی شد
جلسه هیئت اندیشه ورز نماز تشکیل شد

ابراهیم رفیعی مدیر کل آموزش و پرورش استان در این جلسه ضمن تسلیت ایام پیش رو، اظهار داشت: نماز علاوه بر اینکه یکی از ارکان های اصلی دین مبین اسلام است، دارای کارکردهای اجتماعی و تربیتی فراوانی است که همه باید به این موضوع مهم عنایت داشته باشیم.

رفیعی با اشاره به مغفول واقع شدن اهداف اعمال و مناسک دینی در برخی فضاها، هدف از نماز را یاد خدا و حضور قلبی در محضر باری تعالی عنوان کرده گفت: فلسفه نماز مهم است و ضرورت دارد همکاران پرورشی به تبیین فلسفه نماز با همت و تلاش بیشتری بپردازند.

وی با بیان اینکه باید با اعمال و رفتار خود به نماز دعوت کنیم، اضافه کرد: در تعلیم و تربیت هدف تغییر رفتار است و برای تغییر رفتار و درونی سازی آموزه های دینی بایستی ابتدا خود عامل باشیم چرا که دانش آموزان از رفتار ما می آموزند.

مدیر دستگاه تعلیم و تربیت استان تصریح کرد: صداقت، راستگویی و درستکاری باعث جذب نسل جوان به آموزه های دین از جمله فریضه نماز خواهد بود که مادران نیز نقش کلیدی در این رابطه دارند.

جعفر گنج خانلو معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل با اشاره به ساحت عبادی تربیتی و اخلاقی سند تحول بنیادین، آموزش نماز به کودکان در قالب روش‌های مدرن و ارتباط موثر و سازنده روحانیون با دانش آموزان را از اهداف تشکیل این هیئت عنوان کرد.

وی با اشاره به ارسال بخشنامه به مدارس و تبیین آن برای معاونین پرورشی مناطق 14 گانه استان، به تشریح وجوه عینی این هیئیت یعنی؛ مدرسه و روحانی، هر مدیر مدرسه یک دوره آموزشی جذب دانش آموزان به نماز، هر نوجوان آموزش خواندن نماز و هر مدرسه یک نماز جماعت پرداخت.

حجه الاسلام یوسفی رئیس ستاد اقامه نماز استان در این جلسه به ضرورت تشکیل هیئت های اندیشه ورز اشاره کرد و گفت: امروز لازم است بر اساس شرایط موجود مدارس در این راستا اقدام کنیم.

وی در ادامه دستور العمل این هیئت و اهداف و وظایف و کار کرد های آن را برای اعضای جلسه تشریح نمود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار