بستری ۱۱۰۰ بیمار مشکوک و دارای علامت کروناویروس در بیمارستان های فارس

شیراز (پانا) - آمارها و گزارش‌های مربوط به کروناویروس در استان فارس در روزهای اخیر نشان دهنده روند افزایش نگران کننده آمار ابتلا، بستری و فوت بیماران بوده است.

کد مطلب: ۱۱۳۱۱۵۰
لینک کوتاه کپی شد
بستری ۱۱۰۰ بیمار مشکوک و دارای علامت کروناویروس در بیمارستان های فارس

مدیر روابط عمومی دانشگاه ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن رحلت پیامبر اعظم(ص) در روز ۲۸ صفر، شهادت امام حسن مجتبی کریم اهل بیت(ع) و شهادت امام رضا(ع) امام مهربانی‌ها به مردم فارس، آخرین آمارهای مربوط به کروناویروس در استان فارس را تا امروز، بیست و چهارم مهر اعلام کرد.

سید روح الله حسینی در ابتدای این گزارش از افزایش موارد نمونه‌گیری در آزمایشگاه‌های تشخیصی به ۳۲۱ هزار و ۲۶۲ مورد از ابتدای شیوع بیماری تاکنون خبر داد که با بررسی این نمونه‌ها، تاکنون ۶۵ هزار و ۶۴۵ مورد مثبت در استان شناسایی شده است.

او با اشاره به افزایش موارد بستری بیماران مشکوک و دارای علامت کروناویروس در بیمارستان‌های استان به هزار و ۱۰۰ مورد، افزود: از این تعداد ۱۴۷ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش‌های ICU مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند که امید است به زودی شاهد سلامتی آنان باشیم.

حسینی همچنین از مرگ ۱۳ هم‌استانی دیگر در اثر بیماری کووید ۱۹ خبر داد و با آرزوی غفران الهی برای آنان در این ایام معنوی، مجموع جانباختگان این بیماری در استان فارس از ابتدای شیوع تاکنون را هزار و ۱۲۶ مورد اعلام کرد.

به گفته مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از ابتدای شیوع بیماری تاکنون، ۵۸ هزار و ۷۷۶ بیمار نیز بهبود یافته و از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

او در پایان گزارش خود نیز روند نگران کننده ابتلا، بستری و فوت بیماران کروناویروس در استان را نگران کننده خواند و مهم‌ترین راهکارهای کنترل این روند را افزایش همکاری عمومی به ویژه جوانان در راستای حفظ سلامت سالمندان، با استفاده از ماسک در هنگام خروج از منزل به عنوان یک راهکار مهم حفاظتی، حفظ فاصله فیزیکی، شست‌وشوی مرتب دست‌ها و پرهیز از دورهمی‌های خانوادگی، سفر و ترددهای غیرضروری در تعطیلات پیش رو عنوان کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار