علی کشفیا در گفت و گو با پانا؛

منشا نامگذاری روز پارا المپیک، ایران است

تبریز(پانا) - به مناسبت روز پاراالمپیک خبرنگار پانا با علی کشفیا مقام اول والیبال نشسته پاراالمپیک سئول، بارسلون،آتلانتا و سیدنی به گفت و گو پرداخت.

کد مطلب: ۱۱۳۱۱۴۵
لینک کوتاه کپی شد
منشا نامگذاری روز پارا المپیک، ایران است

کشفیا در گفت و گو با پانا گفت: من علی کشفیا هستم و در جنگ تحمیلی در تاریخ ۱۳۶۳/۰۱/۰۱در نوار مرزی سردشت مجروح شده ام. قهرمان ۴دوره پارالمپیک در رشته والیبال نشسته هستم و ۲بار پرچم دار ایران در پار المپیک بودم و در ۳پارالمپیک بعنوان سرپرست حضور داشتم.
وی درباره روز پاراالمپیک بیان کرد: منشا نام.ذاری این روز به عنوان روز پارا المپیک ایران است؛ که حدود ۱۳سال پیش ایران به کمیته ملی پارا المپیک پیشنهاد داد تا یک روز را بعنوان روز پارالمپیک نامگذاری کنند، و بعد آنرا گسترش دادند و یک هفته را هفته پارالمپیک نام گذاری کردند ؛که شعار امسال "توقع،توانمندی،امید و شادابی در مسیر پارالمپیک است".
همچنین وی افزود: هدف از روز پاراالمپیک هم شناساندن ورزش های پارا المپیکی برای معلولین است که روزنه ای برای فعالیت های ورزشی باشد و همچنین شناساندن به عموم مردم است که بگوییم با اینکه از نظر قوای جسمی دارای محدودیت هایی هستند ولی از نظر بروز استعداد اینطور نیست .


وی در پاسخ سوال خبرنگار پانا که" آیا قبل از مجروحیت نیز والیبالیست بودید؟ "بیان کرد:قبل از مجروحیت در رده جوانان والیبال تبریز بازی میکردم که بعد از این حادثه نیز به سمت والیبال نشسته آمدم.
کشفیا در پایان به دانش آموزانی که معلولیت جسمانی دارند گفت: اگر کسانی هستند که به ورزش های پاراالمپیکی علاقه دارند و فیزیک بدنی مناسبی دارند می توانند بیایند و در هیئت ورزش های پارالمپیکی جانبازان و معلولین آموزش ببینند زیرا که《 ما برای پیشرفت راهی جز آموزش،آموزش،آموزش》نداریم.

خبرنگار:محمد لطفی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار