امام جمعه شهرستان شیروان:

موقوفات جدید باید به سمت نیازهای روز فرهنگ سازی شود

شیروان(پانا)- حجت الاسلام حسین تکمیلی در آیین عطرافشانی گلزار شهدای شهرستان شیروان که به مناسبت گرامی داشت دهه وقف برگزار شد گفت وقف، با برکت ترین و شیرین ترین حکمی است که، اسلام عزیز و اهل بیت(ع) برای ما گذاشته اند.

کد مطلب: ۱۱۳۱۱۱۶
لینک کوتاه کپی شد
موقوفات جدید باید به سمت نیازهای روز فرهنگ سازی شود

وی با اشاره به اینکه وقف یکی از حساس ترین و با اهمیت ترین احکام اسلامی محسوب می شود افزود: هرچه زمان می گذرد برکات موقوفات، فراوان بین ما وجود دارد.

تکمیلی در رابطه با احیای موقوفات گفت: همه همت و تلاش ما باید برای احیای موقوفات باشد و احیای آن یک وظیفه است و اگر اتفاق نیفتد سنت وقف کمرنگ می شود.

امام جمعه شیروان از این شهرستان به عنوان یکی از دارا بودن بیشترین موقوفه ها و خیرین در سطح استان اعلام نمود و افزود: احیای موقوفات وظیفه شرعی ما است.

وی در پایان خواستار هدایت موقوفات جدید با توجه به نیازهای روز و جدید به ویژه در حوزه های علمیه، بهداشت و سلامت، تولید و اشتغال و ... شد.

در ادامه ضریح مقدس امام زاده حمزه رضا(ع) با حضور جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی عطرافشانی شد.

آیین عطرافشانی گلزار شهدا با حضور عظیم آسوده مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی و هیئت همراه، علی جدی نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی، یونس روحانی معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری، حجت الاسلام محمود عزیزی رئیس اداره تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام مهدی تقوی مدیر حوزه علمیه آیت الله حکیم(ره)، حجت الاسلام حسینعلی قنبرزاده مسئول امور مساجد، عبدالرضا هدایتی نیا دادستان عمومی و انقلاب، سعید علیپور رئیس اداره اوقاف و امور خیریه، عباسعلی ریحانی فرمانده سپاه ناحیه، جمعی از ائمه جماعات مساجد و نیروهای انتظامی، رمضان علی رازقی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، هادی صادقی کارشناس روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، هیئت امناء و خادمین آستان مقدس امام زاده حمزه الرضا(ع)، دولت اسماعیل زاده رئیس دفتر نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، جمعی از اصحاب رسانه شهرستان شیروان و ... برگزار شد

خبرنگار حسینعلی ظفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار