جذب بیش از 85 هزار دانش آموز پیشتاز در سیستان و بلوچستان

زاهدان (پانا) - مدیر سازمان دانش آموزی سیستان و بلوچستان از جذب و ساماندهی 85 هزار و 700 دانش آموز این استان در تشکیلات پیشتازان خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۳۱۰۹۷
لینک کوتاه کپی شد
جذب بیش از 85 هزار دانش آموز پیشتاز در سیستان و بلوچستان

محمود همت در گفت و گو با پانا اظهار کرد: براساس بسته تحولی جدید سازمان دانش آموزی از 15 شهریور فرایندآ شناسایی و سازماندهی دانش آموزان مستعد و علاقمند سیستان و بلوچستانی برای عضویت در تشکیلات پیشتازان آغاز شد.

وی افزود: براساس برنامه توسعه و تقویت ضریب نفوذ فعالیت های تشکیلات دانش آموزی پیشتازان برنامه ریزی برای جذب و ساماندهی 100 هزار و 707 دانش آموز پیشتاز انجام شد که با وجود مشکلات فنی به وجود آمده در سامانه جذب پیشتازان تا کنون موفق به جذب 85 درصد از سهمیه مورد نظر شدیم.

وی با بیان اینکه فرایند جذب و ساماندهی دانش آموزان همچنان ادامه دارد، تصریح کرد: سهمیه سیستان و بلوچستان برای جذب مربی پیشتاز نیز 3 هزار و 873 نفر است که تا کنون 2 هزار و 551 مربی جذب و ساماندهی شده اند.

مدیر سازمان دانش آموزی سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: براساس بسته تحولی جدید قرار است تا در سال تحصیلی جاری 2 هزار و 518 مدرسه در تشکیلات پیشتازان ساماندهی شوند که از این تعداد 267 مدرسه تمام تشکیلاتی خواهند بود.

همت تصریح کرد: فقدان مهارت ها و توانایی های عاطفی، روانی و اجتماعی افراد را در مواجهه با مسائل و مشکلات آسیب پذیر کرده و آن ها را در معرض انواع اختلالات روانی، اجتماعی و رفتاری قرار می دهد.

وی افزود: بنابراین توانمندسازی و تقویت مسئولیت پذیری دانش آموزان عضو تشکل های دانش آموزی در مواجهه با نیازهای فوری و عمومی جامعه با استفاده از ظرفیت های حوزه پرورشی از اولویت های برنامه ریزی در ساحت تربیت اجتماعی و سیاسی است.

مدیر سازمان دانش آموزی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: ما نیز تلاش می کنیم تا برای رسیدن به این اهداف ضریب نفوذ تشکل دانش آموزی پیشتازان را بیشتر از گذشته در مدارس و در میان جمعیت دانش آموزی و همچنین مربیان گسترش دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار