کودکان  هم از بیماری کرونا مصون نیستند

کاشان (پانا) - معاون درمان مرکز آموزشی، درمانی شهید بهشتی کاشان هشدار داد برخلاف تصور اولیه، امروز ثابت شده است که در همه‌گیری ویروس کرونا، کودکان هم مصون از ابتلا به این بیماری نیستند.

کد مطلب: ۱۱۳۱۰۶۲
لینک کوتاه کپی شد
کودکان  هم از بیماری کرونا مصون نیستند

داوود خیرخواه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: شیوع دوباره بیماری کووید19 در منطقه و افزایش بیماران بستری در بیمارستان شهید بهشتی، باعث شد که بخش کودکان این مرکز درمانی به بیمارستان نقوی منتقل شود.

وی افزود: بیماری کووید 19 در کودکان با علائمی همچون تب، سرفه، بی حالی، گلودرد، سردرد، اسهال، استفراغ و علائم پوستی و چشمی همراه است بنابراین خانواده ها باید مراقب سلامت فرزندان خود باشند.

وی تصریح کرد: امکان ابتلای تمام گروه های سنی به ویروس کووید 19وجود دارد و خانواده‌ها می بایست علائم ایجاد شده در کودکان را جدی بگیرند، به ویژه آنکه کودکان، بدون علامت می توانند ناقل این بیماری به سایر افراد خانواده و بزرگسالان باشند.

وی، با تاکید بر اهمیت جلوگیری از گسترش شیوع این بیماری، تاکید کرد: همه شهروندان ضمن استفاده از ماسک، باید در مراودات بیرون از خانه، پروتکل های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را نیز تا حد امکان رعایت کنند.

خیرخواه گفت: در حال حاضر موثرترین راه پیشگیری از ویروس کرونا رعایت پروتکل‌های بهداشتی است و خانواده ها باید در زدن ماسک، فاصله گذاری اجتماعی و شستن ۲۰ ثانیه ای دست ها به دفعات را در دستور کار خود قرار دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار