مشاور ‌مرکز مشاوره و خدمات در اداره آموزش و پرورش شهرستان ملارد

در دوران شیوع کرونا باید سلامت روان افراد مورد توجه قرار گیرد

ملارد(پانا)-امروزه بهداشت روان اهمیت خاصی پیدا کرده است چرا که انسانها در سرتاسر دنیا به نگرانی و استرس دچار هستند. بنابراین در تمام افراد و مشاغل، مدیریت بحران کرونا و انجام اقداماتی در جهت بهبود سلامت روان باید مورد توجه قرار گیرد.

کد مطلب: ۱۱۳۰۹۸۰
لینک کوتاه کپی شد
در دوران شیوع کرونا باید سلامت روان افراد مورد توجه قرار گیرد

براساس تعریف سازمان بهداشت جهانی(WHO) سلامت یعنی برخورداری از آسایش کامل جسمی، روانی و اجتماعی و نه فقط نداشتن بیماری و معلولیت است.
در واقع سلامت روان یا همان بهداشت روان یکی ابعاد سلامت می باشد و چیزی فراتر از نبود اختلالات روانی است.
به عبارتی دانش و هنری است که به افراد کمک می‌کند تا به کمک آن به توانایی‌های خود پی برده، بر استرس‌های طبیعی زندگی غلبه کنند و با ایجاد روش‌هایی صحیح از لحاظ روانی و عاطفی بتوانند با محیط خود سازگاری نموده و راه‌حل‌های مطلوب‌تری‌را برای حل مشکلاتشان انتخاب نمایند. با توجه به اهمیت این موضوع، از تاریخ 18 تا 24 مهرماه به نام هفته بهداشت روان نامگذاری شده است. به همین مناسبت به سراغ مشاور مرکز مشاوره و خدمات آموزش و پرورش ملارد زهرا طیبی رفتیم و پای صحبت ایشان نشستیم.


طیبی راجع به اقدامات انجام شده در این هفته می‌گوید: سال‌های گذشته در هفته بهداشت روان فعالیت‌هایی نظیر دعوت از روانشناسان و مشاوران به مدارس جهت ایراد سخنرانی، حضور فعال مشاوران در مراسم آغازین مدرسه و ارایه راهکارهای بهبود سلامت روان، برگزاری جشنواره بهداشت روان، برگزاری کارگاه‌های سلامت روان و مسابقات مختلف در سطح مدرسه و منطقه شامل مقاله نویسی، طراحی بروشور و... انجام می‌شد و بازخورد خوبی هم داشت.


او در پاسخ به این سوال که با توجه به شرایط کرونا امسال چه فعالیت‌هایی در این راستا صورت می‌گیرد، گفت:در سال جاری با توجه به شیوع ویروس کووید ۱۹، سلامت روان افراد در این بحران مورد توجه هست و با شعار «سرمایه گذاری بیشتر، دسترسی بیشتر برای همه، همه جا » فعالیت‌هایی نظیر: برگزاری کارگاه‌های آنلاین برای دانش‌آموزان توسط مشاوران مدارس در شبکه شاد، تولید محتوای الکترونیکی متنوع و بارگذاری در شبکه شاد، برگزاری مسابقه مقاله نویسی و ارسال مجازی اثر جهت داوری و شرکت مشاوران مدارس در کارگاه‌های آنلاین استان و دانشگاه‌ها صورت گرفته‌است.
طیبی افزود: همچنین با توجه به شرایط موجود، جهت رفاه حال خانواده‌ها و دانش‌آموزان مرکز مشاوره‌ی آموزش و پرورش ملارد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اقدام به انجام مشاوره تلفنی و حضوری نموده است.


خبرنگار: سحر شیخی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار