در گفت وگو با وزیر خارجه ژاپن؛

ظریف: حضور نیروهای بیگانه در منطقه موجب تشدید مشکلات می‌شود

تهران (پانا)- وزیر امور خارجه با تاکید بر نقش فعال و سازنده جمهوری اسلامی ایران در ایجاد صلح و ثبات در منطقه، گفت حضور نیروهای بیگانه نه تنها کمکی نمی‌کند بلکه موجب پیچیدگی و تشدید مشکلات در منطقه می‌شود

کد مطلب: ۱۱۳۰۹۴۱
لینک کوتاه کپی شد
ظریف: حضور نیروهای بیگانه در منطقه موجب تشدید مشکلات می‌شود

به گزارش اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، محمد جواد ظریف با همتای ژاپنی روز گذشته گفت وگو و در مورد تحولات بین‌المللی، منطقه و روابط دوجانبه تبادل نظر شد.

وزیر امور خارجه انتخاب آقای سوگا به سمت نخست وزیر و همچنین انتصاب مجدد آقای موته گی به سمت وزیر امور خارجه را تبریک گفت و اظهار امیدواری کرد سیاست پیشین این کشور در تلاش برای ایفای نقش ژاپن در کمک به ثبات منطقه در دولت سوگا نیز ادامه یابد.

ظریف با اشاره به لزوم استفاده جمهوری اسلامی ایران از منابع ارزی خود در ژاپن، اعمال محدودیت‌های غیر قانونی توسط رژیم آمریکا در این مسیر را محکوم کرد و جلوگیری از خرید دارو و غذا برای مردم ایران را جنایت علیه بشریت دانست.

وی تاکید کرد: از دولت ژاپن توقع داریم در چارچوب تعهد عام کشورها به اجرای قطعنامه‌های شورای امنیت از جمله قطعنامه ۲۲۳۱ مانع از این اقدام غیر قانونی آمریکا شود.

ظریف همچنین از حمایت‌های ژاپن از ایران در مبارزه با کرونا تشکر و اظهار امیدواری کرد همکاری‌های دو کشور در روابط دوجانبه گسترش یابد.

وی در خصوص برجام تاکید کرد: بسیار مهم است که تمام تلاش خود را بکار گیریم تا طرف‌های دیگر هم تعهدات خود ذیل این توافق را انجام دهند.

وزیر امور خارجه بر نقش فعال و سازنده جمهوری اسلامی ایران در ایجاد صلح و ثبات در منطقه تاکید کرد و افزود: حضور نیروهای بیگانه نه تنها کمکی نمی‌کند بلکه موجب پیچیدگی و تشدید مشکلات در منطقه می‌شود.

موته گی از ارسال پیام تبریک ظریف تشکر کرده و بر تقویت همکاری‌ها در مبارزه با کرونا و ارسال تجهیزات پزشکی با استفاده از منابع مالی ایران تاکید کرد و گفت موضع ژاپن در تلاش برای ثبات سازی در خاورمیانه تغییر نکرده است.

موتگی گفت: ژاپن همواره از برجام حمایت کرده و می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار