لایروبی انهار و رودخانه‌های جنوب ورامین آغاز شد

ورامین(پانا)- معاون امور عمرانی فرمانداری شهرستان ورامین گفت جنوب شهرستان ورامین محل عبور رودخانه‌های فصلی موسوم به شور و شیرین و کرجی است که در هنگام بارش نزولات آسمانی، این رودخانه‌ها که آب‌های سطحی شهر تهران را جمع‌آوری می‌کنند، با حجم بسیار زیاد آب روبرو می‌شوند.

کد مطلب: ۱۱۳۰۹۲۴
لینک کوتاه کپی شد
لایروبی انهار و رودخانه‌های جنوب ورامین آغاز شد

رضا کارخانه معاون امور عمرانی فرمانداری شهرستان ورامین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: واقع شدن این رودخانه‌ها در حاشیه مناطق مسکونی، اراضی کشاورزی و راه‌های مواصلاتی ازجمله محور ورامین- چرمشهر و بزرگراه قم- گرمسار که در جنوب ورامین واقع شده، همواره خطر بروز سیلاب را به همراه دارد از این رو، پیش از آغاز فصل بارش در پائیز، عملیات لایروبی انهار اجرا می‌شود.

او تصریح کرد: در هنگام طغیان این دو رودخانه، هزاران تن زباله و به ویژه وسایل پلاستیکی از طریق آب‌های سطحی وارد این رودخانه می‌شود که این امر موجب مسدود شدن دهانه پل‌ها و لوله‌های عبوری از زیر جاده‌های اصلی شده و آب وارد جاده و یا اراضی کشاورزی مرغوب می‌شود.

کارخانه افزود: ستاد مدیریت بحران شهرستان ورامین با استفاده از تجربه ابتدای سال و بر اساس تأکید رئیس جمهور مبنی بر پیشگیری از وقوع حوادث،عملیات لایروبی انهار را آغاز کرده تا در صورت افزایش میزان بارش نزولات جوی، مشکلی برای مناطق جنوبی شهرستان به ویژه اراضی کشاورزی که زیر کشت غلات رفته به وجود نیاید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار