گزارش پانا از معاملات بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت

ادامه نوسانات سینوسی شاخص کل در معاملات این هفته بازار سهام

تهران ( پانا) - نوسانات سینوسی شاخص کل در معاملات این هفته بازار سهام این هفته هم ادامه داشت به گونه‌ای که در آغازین روز هفته شاخص کل با یک هزار و 143 واحد رشد امیدبخش بهبود بازار شد اما با وجود رشد اندک 55 هزار واحدی در معاملات روز یک شنبه شاخص کل دوباره در معاملات روز دوشنبه منفی شد و در معاملات روز چهارشنبه با 18 هزار واحد کاهش در ارتفاع یک‌میلیون و ۵۶۱هزار واحد قرار گرفت.

کد مطلب: ۱۱۳۰۸۸۵
لینک کوتاه کپی شد
ادامه نوسانات سینوسی شاخص کل در معاملات این هفته بازار سهام

جدیدترین خبر در بازار سرمایه این است که هیات دولت با واگذاری باقیمانده سهام دولت در بانک‌های ملت، تجارت و صادرات در قالب صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله (ETF) دارا موافقت کرده است.

بر اساس مصوبه روز چهارشنبه هیات دولت، در راستای اهداف دولت برای مردمی کردن اقتصاد، تعمیق بازار سرمایه و افزایش ضریب نفوذ بورس، جمع‌آوری نقدینگی خرد و ایجاد امکان دسترسی آحاد مردم کشور به بازار سرمایه و انتفاع عامه مردم از رشد این بازار، با واگذاری باقیمانده سهام دولت در بانک‌های ملت، تجارت و صادرات در قالب صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله (ETF) دارا سوم موافقت شده است.

رشد یک هزار و 143 واحدی شاخص در معاملات روز شنبه بازار

شاخص کل در بازار بورس روز شنبه یک هزار و ۱۴۳ واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به رقم یک میلیون و ۵۴۱ هزار واحد رسید.

براساس معاملات روز شنبه 19 مهر بیش از ۶ میلیارد و ۷۵۲ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۷۸ هزار و ۱۴ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با سه هزار و ۳۱۹ واحد افزایش به ۴۱۰ هزار و ۵۱۷ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با دو هزار و ۱۷۴ واحد رشد به ۲۶۸ هزار و ۹۸۵ واحد رسیدند.

شاخص بازار اول یک هزار و ۱۰۸ واحد و شاخص بازار دوم یک هزار و ۲۲۹ واحد افزایش داشتند.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، نماد ایران خودرو (خودرو) با یک هزار و ۲۷۶ واحد، مخابرات ایران (اخابر) با یک هزار و ۱۷۴ واحد، گروه مپنا (رمپنا) با ۹۴۱ واحد، بانک صادرات ایران (وبصادر) با ۸۳۵ واحد، شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه) با ۸۳۳ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۸۲۷ واحد، بانک پارسیان (وپارس) با ۸۲۷ واحد، پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۶۸۳ واحد، صنایع سایپا (خساپا) با ۶۷۲ واحد، بانک پاسارگاد (وپاسار) با ۵۵۴ واحد، بانک تجارت (وتجارت) با ۵۳۳ واحد، پالایش نفت تبریز (شبریز) با ۴۰۷ واحد و شرکت سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران (َیران) با ۳۲۸ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل نماد فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با دو هزار و ۸۱۹ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با یک هزار و ۸۷۷ واحد، شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با یک هزار و ۸۵۴ واحد، سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) با یک هزار و ۲۸ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۹۸۴ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با ۷۹۲ واحد، فولاد خوزستان (فخوز) با ۷۰۰ واحد، گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان (پترول) با ۴۷۶ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با ۴۶۰ واحد، گروه مدیریت سرمایه گذاری امید (وامید) با ۳۵۷ واحد و فولاد کاوه جنوب کیش (کاوه) با ۳۲۹ واحد با تاثیر منفی بر شاخص همراه بودند.

برپایه این گزارش، نماد ایران خودرو، فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان، بانک تجارت، بانک صادرات ایران و سایپا در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه بانک ها هم در معاملات روز شنبه صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه دو میلیارد و ۷۰۷ هزار برگه سهم به ارزش ۱۱ هزار و ۹۶۶ میلیارد ریال داد و ستد شد.

ثبت رشد 55 هزار واحدی و پیشروی شاخص بورس تا مرز 1.6 میلیون واحد در معاملات روز یک شنبه این هفته

شاخص بورس در جریان معاملات روز یک شنبه، 20 مهر بازار سرمایه با ثبت رشد ۵۵هزارواحدی، در ارتفاع یک‌میلیون و ۵۹۷هزار واحد قرار گرفت.

در جریان دادوستدهای روز یک شنبه بازار سرمایه بیش از 12میلیارد و 894میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر 13هزار و 941 میلیارد تومان در بیش از یک‌میلیون و 573هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد 55هزارو221واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و 597هزار و 45 واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز یکشنبه به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های پالایش نفت تهران، صنایع پتروشیمی خلیج فارس و فولاد مبارکه اصفهان شد و در مقابل شرکت‌های گروه صنعتی پاکشو، گروه صنعتی ملی و بانک خاورمیانه با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روزی مثبت را پشت‌سر گذاشتند؛ به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) 14479 واحد، کل (هم‌وزن) 8478 واحد، قیمت (هم‌وزن) 5555 واحد، آزاد شناور 71870 واحد و شاخص‌های‌‌‌ بازار اول و دوم به‌ترتیب 40622 و 110706 واحد رشد کردند.

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله 3میلیارد و 112میلیون ورقه به‌ارزش 5هزار و 608 میلیارد تومان در یک‌میلیون و 487هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) 359 واحد رشد کرد و در ارتفاع 18هزار و 475 واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر منفی بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، پلیمر آریا ساسول و سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات شد و در مقابل شرکت‌های پتروشیمی مارون، نیروگاه زاگرس کوثر و ویتانا بیشترین اثر مثبت را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

شاخص بورس در معاملات روز دوشنبه منفی شد

شاخص کل در بازار بورس روز دوشنبه، 21 مهر ۱۷ هزار و ۵۶۰ واحد افت داشت که در نهایت این شاخص به رقم یک میلیون و ۵۷۹ هزار واحد رسید.

براساس معاملات روز دوشنبه بیش از ۱۹ میلیارد و ۳۱۰ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۶۴ هزار و ۴۷ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با دو هزار و ۵۳۸ واحد کاهش به ۴۱۶ هزار ۴۴۷ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با یک هزار و ۶۶۳ واحد افت به ۲۷۲ هزار و ۸۷۰ واحد رسیدند.

شاخص بازار اول ۱۲ هزار و ۵۹۰ واحد و شاخص بازار دوم ۳۶ هزار و ۴۹۶ واحد کاهش داشتند.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، نماد پالایش نفت اصفهان (شپنا) با سه هزار و ۵۷۸ واحد، ایران خودرو (خودرو) با یک هزار و ۱۹۷ واحد، مخابرات ایران (اخابر) با ۷۱۴ واحد، پتروشیمی جم (جم) با ۴۹۶ واحد، سایپا (خساپا) با ۴۶۵ واحد، پالایش نفت تبریز (شبریز) با ۴۰۲ واحد، گروه صنعتی پاکشو (پاکشو) با ۳۴۱ واحد، حفاری شمال (حفاری) با ۲۸۸ واحد، شرکت سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران (شیران) با ۲۷۹ واحد، بورس اوراق بهادار تهران (بورس) با ۲۴۱ واحد، سایر اشخاص بورس انرژی (انرژی ۳)، فجر انرژی خلیج فارس (بفجر) با ۱۵۶ واحد، داروپخش (وپخش) با ۱۴۰ واحد و بورس کالای ایران (کالا) با ۱۳۰ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل نماد فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با سه هزار و ۳۸۳ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با دو هزار و ۳۸۷ واحد، شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) با یک هزار و ۹۴۰ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با یک هزار و ۶۹۲ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با یک هزار و ۲۰۴ واحد، شرکت سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) با یک هزار و ۶۶ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با ۹۹۲ واحد، بانک ملت (وبملت) با ۹۳۱ واحد، بانک پارسیان (وپارس) با ۸۶۸ واحد و صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۷۹۷ واحد با تاثیر منفی بر شاخص همراه بودند.

نماد بانک ملت، ایران خودرو، فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان، بانک تجارت و بانک صادرات ایران در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات روز دوشنبه صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه هفت میلیارد و ۳۶ میلیون برگه سهم به ارزش ۲۸ هزار و ۲۲۵ میلیارد ریال داد و ستد شد.

شاخص بورس سه شنبه 22 مهر با چراغ سبز به کار خود پایان داد

شاخص بورس در جریان معاملات روز سه شنبه بازار سرمایه با ثبت رشد ۱۳۲هزار واحدی روبرو شد.

در جریان دادوستدهای روز سه شنبه 22 مهر بازار سرمایه 11میلیارد و 477میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر 10هزار و 896میلیارد تومان در یک میلیون و 392هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد 132واحدی، در ارتفاع یک‌میلیون و 579هزار و 639واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر منفی بر دماسنج بازار سهام در روز سه شنبه 22 مهر جاری به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های پالایش نفت اصفهان، سرمایه‌گذاری نفت و گاز تامین و مخابرات ایران شد و در مقابل شرکت‌های معدنی و صنعتی گل گهر، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و معدنی و صنعتی چادرملو با رشد خود مانع افت بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله 2میلیارد ورقه به‌ارزش 4هزار و 678میلیارد تومان در یک میلیون و 42هزارنوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) 5واحد افت کرد و در ارتفاع 18هزار و 273واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر منفی بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، بانک دی و تولید نیروی برق دماوند شد و در مقابل شرکت‌های ذوب آهن اصفهان، سنگ آهن گهر زمین و پتروشیمی مارون بیشترین اثر مثبت را بر شاخص فرابورس به نام خود ثبت کردند.

شاخص بورس روز چهارشنبه 23 مهر ۱۸ هزار واحد کاهش یافت

شاخص بورس در جریان معاملات روز چهارشنبه 23 مهر بازار سرمایه با ثبت افت ۱۸هزار واحدی، در ارتفاع یک‌میلیون و ۵۶۱هزار واحد قرار گرفت.

در جریان دادوستدهای روز چهارشنبه 23 مهر بازار سرمایه 6میلیارد و 591میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر 9هزار و 280میلیارد تومان در یک میلیون و 193هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با افت 18هزار و 224واحدی، در ارتفاع یک‌میلیون و 561هزار و 450واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر منفی بر دماسنج بازار سهام در این روز جاری به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران و معدنی و صنعتی گل گهر شد و در مقابل شرکت‌های پالایش نفت اصفهان، سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین و پالایش نفت تهران با رشد خود مانع افت بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روزی منفی را پشت‌سر گذاشتند؛ به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) 4778واحد، کل (هم‌وزن) 2437واحد، قیمت (هم‌وزن) 1597واحد، آزاد شناور 24389واحد و شاخص‌های بازار اول و دوم به ترتیب 20335و 9181واحد افت کردند.

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله یک میلیارد و 891میلیون ورقه به‌ارزش 3هزار و 466میلیارد تومان در 752هزارنوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) 198واحد افت کرد و در ارتفاع 18هزار و 75واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر منفی بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی پلیمر آریا ساسول، سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات و سرمایه‌گذاری صبا تامین و شد و در مقابل شرکت‌های فرابورس ایران، تولید نیروی برق دماوند و مدیریت انرژی امید تابان هور بیشترین اثر مثبت را بر شاخص فرابورس به نام خود ثبت کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار