رئیس مجلس شورای اسلامی:

پذیرفتنی نیست 500 هزار نفر در سیستان  وبلوچستان مشکل آب آشامیدنی داشته باشند

نبود امکاناتی برای اوقات فراغت از بزرگترین مشکلات مردم سیستان و بلوچستان است

زاهدان (پانا) – رئیس مجلس شورای اسلامی در جمع بندی سفر خود به سیستان و بلوچستان عنوان کرد پذیرفتنی نیست در سیستان و بلوچستان 500 هزار نفر مشکل آب آشامیدنی داشته باشند.

کد مطلب: ۱۱۳۰۸۴۴
لینک کوتاه کپی شد
پذیرفتنی نیست 500 هزار نفر در سیستان  وبلوچستان مشکل آب آشامیدنی داشته باشند

محمدباقر قالیباف در مراسم یازدهمین یادواره شهدای وحدت سیستان و بلوچستان که در زاهدان برگزار شد، اظهار کرد: بیش از دو ماه است که در حال برنامه ریزی برای سفر به استان سیستان و بلوچستان هستیم، اما این سفر بارها عقب افتاد تا اینکه مصادف شد با ایام شهادت سردار شوشتری و سایر شهدای وحدت و مفتخر به حضور در این مراسم شدم.

وی به بیان ویژگی های اخلاقی شهید سردار شوشتری پرداخت و گفت: شهید شوشتری و شهید محمدزاده از روزهای اول انقلاب تا لحظه شهادت هر جایی که انقلاب نیاز داشت حضور داشتند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شهید شوشتری همواره با سه عنصر وحدت، خدمت و امنیت فعالیت کرد و محرومیت زدایی از سیستان و بلوچستان از دغدغه های اصلی وی بود.

قالیباف ادامه داد: شهید محمدزاده نیز در شجاعت، مدیریت، افتادگی و ارتباط با همرزمان از نیروهای کم نظیر بود که من در طول مدت جنگ و بعد از جنگ به خود دیدم.

وی افزود: این بزرگان و سایر شهدای وحدت به تمام معنا تربیت یافته فرهنگ جهاد و شهادت بودند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری به نتایج سفر خود به سیستان و بلوچستان اشاره کرد و خطاب به مردم این استان گفت: با همان روحیه دفاع مقدس و همان روحیه شهیدانی مانند سردار سلیمانی و شهید شوشتری برای حل مشکلات تلاش خواهیم کرد.

قالیباف اظهار کرد: ما در تهران هستیم، ولی مطمئن باشید لحظه‌ای از یاد شما در مناطق محروم و دوردست غافل نیستیم.

وی تصریح کرد: در مجلس شورای اسلامی اولویت ما چه در بودجه سال 1400 و چه در برنامه پنج ساله هفتم که قرار است در سال آینده نوشته شود، توجه به مناطق محروم است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان یکی از استان هایی است که باید به آن توجه شود، ادامه داد: این پذیرفته شده نیست که حدود ۵۰۰ هزار نفر در این استان مشکلات آب آشامیدنی داشته باشند. برای ما پذیرفتنی نیست که مشکلاتی مثل حوزه سلامت در این استان وجود داشته باشد.

قالیباف تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که در این استان وجود دارد اما کمتر مطرح می شود بحث مربوط به مسائل فرهنگی و اوقات فراغت است.

وی ادامه داد: مشکلاتی مانند راه، آب، کشاورزی و ... از اهمیت زیادی برخوردار است، اما بحث فرهنگ و اوقات فراغت هم به اندازه این ها مهم است چرا که به گفته بسیاری از مسئولان و نیروهایی که در این استان خدمت کرده اند در هیچ کجا، محل مناسبی برای گذارندن اوقات فراغت همراه با خانواده وجود ندارد و همین موضوع سبب می شود انگیزه مردم برای ماندن و خدمت کردن کم شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مشکلات اقتصادی و این نابسامانی‌ها در بخش اقتصادی امروز دغدغه همه ما است و نتیجه تحریم های ظالمانه و غیر انسانی آمریکا است.

قالیباف افزود: ما با همان نگاه به توان داخلی و با تکیه بر سنت‌های الهی و با رواج فرهنگ جهادی و اعتماد کردن به جوانان برای رفع این مشکلات تلاش خواهیم کرد.

وی ادامه داد: در مجلس یازدهم در این مدتی که توفیق خدمت به مردم را دارم تلاش می کنیم با اولویت مناطق محروم از استعدادهایی که تا کنون دیده نشده به درستی استفاده کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار