در ماه سپتامبر؛

قیمت نفت با ۳ دلار کاهش به حدود ۴۲ دلار رسید

تهران (پانا) - قیمت نفت خام سنگین ایران در ماه سپتامبر سه دلار و ۱۴ سنت کاهش یافت.

کد مطلب: ۱۱۳۰۸۴۱
لینک کوتاه کپی شد
قیمت نفت  با ۳ دلار کاهش به حدود ۴۲ دلار رسید

به گزارش دبیرخانه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، گزارش ماه اکتبر اوپک که به‌تازگی منتشر شد، نشان می‌دهد قیمت نفت خام سنگین ایران در ماه اوت (مرداد - شهریور) نسبت به ماه سپتامبر (شهریور- مهر) سه دلار و ۹۰ سنت کاهش یافت. قیمت نفت خام سنگین ایران در ماه اوت ۴۵ دلار و هفت سنت و در ماه سپتامبر ۴۱ دلار و ۹۳ سنت بود.

قیمت سبد نفتی اوپک هم در ماه سپتامبر با کاهش حدود ۴ درصدی به ۴۱ دلار و ۵۴ سنت برای هر بشکه رسید که ۳ دلار و ۶۵ سنت کمتر از ماه اوت است.

کاهش ۴۷ هزار بشکه‌ای تولید نفت اوپک

تازه‌ترین گزارش اوپک همچنین نشان می‌دهد ۱۳ عضو اوپک براساس گزارش منابع ثانویه در ماه سپتامبر ۲۴ میلیون و ۱۷۲ هزار بشکه نفت تولید کردند که ۴۷ هزار بشکه کمتر از ۲۴ میلیون و ۱۵۳ هزار بشکه ماه اوت است.

امارات با کاهش ۲۳۹ هزار بشکه‌ای بیشترین کاهش تولید را در ماه سپتامبر به خود اختصاص داده است. تولید نفت عربستان در این ماه ۳۵ هزار بشکه، تولید نفت لیبی ۵۳ هزار بشکه، تولید نفت عراق نیز ۴۶ هزار بشکه و تولید نفت ایران ۲۲ هزار بشکه افزایش یافته است.

اوپک در تازه‌ترین گزارش خود تقاضای جهانی برای نفت در سال ۲۰۲۰ را ۹۰ میلیون و ۲۹۰ هزار بشکه در روز اعلام کرده که ۹ میلیون و ۴۷۰ هزار بشکه کمتر از سال ۲۰۱۹ است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار