جدال با فضای مجازی در انیمیشن «نقطه»

تهران (پانا) - انیمیشن «نقطه» از تولیدات جدید مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به کارگردانی محمد زارع، درباره‌ انسانی است که درگیر استفاده از ابزار تکنولوژیک شده و در جدال با فضای مجازی است.

کد مطلب: ۱۱۳۰۸۰۹
لینک کوتاه کپی شد
جدال با فضای مجازی در انیمیشن «نقطه»

به گزارش روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، محمد زارع این روزها مشغول انجام کامپوزیت انیمیشنی با عنوان «نقطه» است که نگاهی به آینده زندگی انسان وابسته به تکنولوژی دارد.
در خلاصه داستان این انیمیشن آمده است: «در آینده‌ای نه چندان دور که تکنولوژی و دنیای مجازی فراگیر شده است، انسان‌ها به خاطر استفاده بیش از حد از تکنولوژی‌های ارتباط جمعی دچار مشکل می‌شوند. مردی جوان که زندگی منظم و تکراری را سپری می‌کند، طی اتفاقی متوجه زیبایی طبیعت شده و سعی می‌کند با روش‌های مختلف دوباره شاهد این زیبایی باشد...»
محمد زارع پیرامون انتخاب این سوژه گفت: متاسفانه به دلیل درگیر شدن بیش از حد انسان در زندگی مدرن، زیبایی طبیعت مورد غفلت قرار می‌گیرد و انسان متوجه زیبایی‌های طبیعی اطراف خود نمی‌شود. در آینده‌ای که به تصویر کشیده شده، زندگی و دید انسان محدود به چهارچوبی است که زندگی ماشینی برایش فراهم کرده و وی را دچار روزمرگی ملال‌آور کرده است. این موضوع یکی از دغدغه‌های من بود و به همین دلیل تصمیم به تولید انیمیشن «نقطه» گرفتم.
عوامل تولید انیمیشن کوتاه «نقطه» که به روش استاپ‌موشن تهیه می‌شود، عبارتند از: کارگردان و تهیه‌کننده: محمد زارع، فیلمنامه: زهرا رضوی، بازنویسی فیلمنامه: امیرمسعود علمداری، محمد زارع، موسیقی: وحید نیکدل (‌‌(Capia Band، تهیه شده در: مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی.
روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار