برنامه‌های تحولی آموزش و پرورش، مدارس دولتی و غیردولتی را شامل می‌شود

تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی در نشست با نمایندگان شورای هماهنگی موسسان مدارس غیر دولتی شهر تهران بیان کرد مقررات و برنامه های تحولی آموزش و پرورش، مدارس دولتی و غیر دولتی را شامل می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۳۰۸۰۰
لینک کوتاه کپی شد
برنامه‌های تحولی آموزش و پرورش، مدارس دولتی و غیردولتی را شامل می‌شود

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزش ابتدایی، رضوان حکیم زاده در نشست با اعضای شورای هماهنگی موسسان مدارس غیر دولتی شهر تهران، فرصت ایجاد شده را مغتنم شمرد و بر لزوم برگزاری این جلسات در راستای تحقق مشارکت، هم اندیشی و هم‌فکری طرفین تاکید کرد.

در این جلسه علی صنیعی رئیس شورای هماهنگی موسسان مدارس غیردولتی شهر تهران پس از ارائه گزارشی از عملکرد مدارس غیر دولتی در سالهای گذشته و ذکر برخی از مشکلات پیش روی مدارس غیر دولتی، انتظارات و درخواستهای موسسان این مدارس را برشمرد.

پس از آن، سایر اعضا نیز به ارائه نقطه نظرات خود پرداختند. در ادامه معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش نیز با بیان توضیحاتی پیرامون نظرات و دیدگاه خود نسبت به این مدارس، انتظارات و درخواست های آموزش و پرورش را از گردانندگان این مدارس برشمرد.

وی اظهار کرد: مدارس غیر دولتی می بایست حافظ استاندارد های خود باشند و در به کار گیری نیروها و کیفیت بخشی آنان بازنگری نمایند. و افزود: مهمترین عاملی‌که موجب رونق گرفتن بخش‌خصوصی می گردد ارائه کیفیت بهتر است. و این، مستلزم کیفیت سنجی این مدارس و برقراری یک نظارت درونی است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: از آنجا که مدارس غیر دولتی هم متعلق به خانواده‌ی آموزش و پرورش می‌باشد نسبت به مسائل آن دغدغه مندیم و انتظار ما این است که برنامه های اجرایی در مدارس غیر دولتی صد درصد منطبق بر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بوده و این امر موجب ارتقاء کیفیت این مدارس خواهد شد. و به تبع آن امکان جذب مشارکت بیشتر مردم نیز فراهم می شود.

وی با اشاره به لزوم اجرای دقیق مقررات و دستورالعمل‌ها و برنامه‌های تحولی آموزش و پرورش در مدارس دولتی و غیر دولتی بیان کرد: ما بارها اعلام کرده‌ایم که رویکردهای اصلاحی وزارتخانه مانند ممنوعیت برگزاری آزمون‌های تستی برای دوره ابتدایی، ممنوعیت ورود موسسات و استفاده از کتاب‌های کمک درسی و آموزشی در دوره ابتدایی و جایگزین شدن تکالیف مهارت محور به جای مشق شب، شامل همه مدارس می شود. لذا انتظار ما این است که شورای موسسان در این زمینه خودش نقش پیشگام در نظارت را داشته باشد و بر اجرای دقیق آن‌ها در مدارس غیر دولتی تاکید کند.

حکیم زاده در پایان تصریح کرد: سود این جلسات باید نهایتا به بهبود اتفاقاتی در تربیت بچه ها منجر شود و ما از این تعامل استقبال می کنیم و برای هر گونه همکاری و حمایت در راستای ارتقاء کیفیت خدمات ارائه شده در مدارس غیر دولتی اعلام آمادگی می‌نماییم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار