نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

طلاب معارف اسلامی را با زبان ساده به دانش‌آموزان منتقل کنند

بجنورد (پانا) -نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با تاکید بر لزوم ارائه معارف اسلامی به دانش آموزان، گفت: طلاب با زبانی ساده و با استفاده از داستان و تمثیل معارف الهی را به دانش‌آموزان ارائه دهند.

کد مطلب: ۱۱۳۰۷۸۶
لینک کوتاه کپی شد
طلاب معارف اسلامی را با زبان ساده به دانش‌آموزان منتقل کنند

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی در دوره آموزشی و توانمندسازی طلاب وظیفه آموزش و پرورش خراسان شمالی که در حوزه علمیه بجنورد برگزار شد، خطاب به این طلاب، اظهار کرد: شما از بهترین منابع علم و عمل بهره برده‌اید و اکنون باید این علم خود را در اختیار دانش آموزان قرار دهید.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: حوزه علمیه مانند کندوی زنبور عسل است؛ زنبور عسل از بهترین گل‌ها استفاده می‌کند تا محصول خوبی تولید کند و ما هم باید با مطالعه سبک و سیره و سخنان ائمه اطهار (ع) به عنوان بهترین منبع، نوش را به جان مخاطبان خود عرضه کنیم.

وی افزود: محصولی که ما علم و فکر خود را از آن جمع می‌کنیم افکار ناب قرآن و اهل‌بیت (ع) بوده و وظیفه ما این است که این افکار را جمع‌بندی و مدون کرده و با زبان ساده به مردم ارائه دهیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر اینکه باید معارف ناب الهی و آموزه‌های اهل‌بیت (ع) را به زبان ساده به دانش آموزان منتقل کنیم، اضافه کرد: ضروری است این معارف را با مثال و داستان و تشبیه و تمثیل به دانش آموزان ارائه دهیم تا درک کنند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی تصریح کرد: در شرایطی که فضای مجازی، فضا را مسموم و شیمیایی کرده، قرار است شما طلاب در مدارس آموزش و پرورش این فضا و شرایط را درمان کنید.

وی با تأکید بر اینکه در این راستا باید با مطالعه عمیق به میان دانش آموزان بروید، خطاب به طلاب، گفت: مانند حوض نباشید بلکه چشمه باشید زیرا حوض وقتی مصرف می‌شود خالی می‌شود اما چشمه این‌گونه نبوده و دائماً در حال جوشش است و طلبه باید چشمه باشد نه حوض.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی بیان داشت: ما باید سرچشمه‌های علم و معارف را بیابیم و تلاش کنیم دانش ما سرچشمه‌ای باشد نه حوضی؛ زیرا دانشی که از سرچشمه بجوشد تمام‌شدنی نیست.

امام جمعه بجنورد تاکید کرد: دست به قلم شده و اذهان خود را باز کنید تا فکر شما جوشش داشته باشد و در زندگی خود تنها مصرف‌کننده نباشید بلکه مولد باشید.

وی در انتها گفت: باید با تداوم این روند نیک و با همکاری آموزش‌وپرورش و حوزه علمیه در قالب کمیته همکاری‌های این دو، در همه زمینه‌ها رجال و ابرمردانی داشته باشیم که بتوانند جوانان و نوجوانان را تغذیه فکری کرده و زمینه‌های ارتقای معنوی آن‌ها را فراهم کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار