گفت‌وگو با بهتاش فریبا که به همراه استقلالی‌ها به مجلس رفت

گفتیم هر طور شده باید میلیچ، دیاباته و کریمی حفظ شوند

تهران (پانا) - احمد مددی، سرپرست باشگاه استقلال به همراه تعدادی از پیشکسوتان این باشگاه نظیر سیدهادی طباطبایی، ستار همدانی، خسرو حیدری، بهتاش فریبا و گروهی از مسئولان کانون‌های هواداری این باشگاه دوشنبه راهی مجلس شورای اسلامی شدند تا در جلسه‌ای با کمیته ورزش و جوانان مجلس شرکت و درباره وضعیت آبی‌پوشان بحث و تبادل نظر کنند.

کد مطلب: ۱۱۳۰۷۲۰
لینک کوتاه کپی شد
گفتیم هر طور شده باید میلیچ، دیاباته و کریمی حفظ شوند

به‌گزارش ایران، بهتاش فریبا، مهاجم آبی‌پوشان در دهه 60 درباره این جلسه و خروجی آن گفت: «در این جلسه خیلی از پیشکسوتان دعوت بودند اما تعدادی از آنها بنابه دلایلی نتوانستند بیایند. به هر حال تعدادی از دوستان آمدند و خیلی راحت حرف‌هایمان را زدیم. ما این حرف‌ها را قبلاً به آقای وزیر (مسعود سلطانی‌فر) زده بودیم و جلسه آخری هم که با ایشان داشتیم، خروجی بدی نداشت. به دلیل اینکه می‌خواستیم بحث کانون پیشکسوتان و کمیته فنی راه‌اندازی شود و دو روز بعد جلسه‌ای با آقای خلیل‌زاده داشتیم و قرار شد این کار انجام شود. ما در مجلس هم دو جلسه داشتیم که ابتدا با آقایان قاضی‌زاده‌ هاشمی و فروردین بود و بعد از آن هم معاون وزیر ورزش آمد و یکسری حرف‌ها هم با ایشان زده شد. بیشتر بحث درباره مدیریت باشگاه و قرارداد بازیکنان بود. من گفتم که یک قانون غلطی وزارت ورزش گذاشته که منع جذب مربی و بازیکن خارجی است. در گذشته مگر بیشتر از 20 بازیکن خارجی به ایران می‌آمد؟ باید با آنها قرارداد دلاری می‌بستیم، در مواردی هم برای مطالبات‌شان شکایت می‌کردند و شاید در دادگاه شکست می‌خوردیم ولی با قانون فعلی بازیکن 200 میلیونی شده 2 میلیارد، 2 میلیاردی شده 8 میلیارد و 8 میلیاردی 15 میلیارد و حالا به جای 20 نفر باید به هزار و 300 بازیکن پول اضافه بدهند.»

او ادامه داد: «بحث دیگر سر دلالیسم و اینکه چرا وزارت ورزش ورود نمی‌کند بود که آقای علی‌نژاد گفت ما ورود کرده‌ایم و نهادهای نظارتی و امنیتی هم آمده‌اند. در ادامه هم طباطبایی و حیدری و تعدادی از هواداران که بودند انتقادهایشان را مطرح کردند. به نظرم جلسه خوبی بود. قرار شد تا یک ماه آینده مدیرعامل باشگاه مشخص شود. درخواست دیگر حاضران این بود که قرارداد هرویه میلیچ، شیخ دیاباته و علی کریمی بسته شود و مهدی قائدی هم حداقل امسال ترانسفر نشود.»

بهتاش فریبا یادآور شد: «به نظر می‌رسد یکی از دلایل اصلی برگزاری این جلسه، تجمع چند روز پیش تعدادی از هواداران جلوی مجلس بود. چون قبلاً مردم جلوی وزارت ورزش و باشگاه هم رفته بودند ولی عکس‌العملی نشان داده نشد. آقای قاضی‌زاده ‌هاشمی هم گفت که مردم قبلاً برای خیلی از مسائل جلوی مجلس جمع شده بودند ولی برای ورزش نیامده بودند. در هر حال محمود فکری جزو با تعصب‌هاست. صمد مرفاوی خودش سرمربی این تیم بوده و باتجربه است. عبداللهی و مظلومی هم هستند. پشت قضیه هم ما هستیم. وقتی یک تیم می‌خواهد نتیجه بگیرد، همه ارکان آن باید دست به دست هم داده و متحد عمل کنند. الان درخواست همه این است که پنجره باشگاه باز شود و همه در حال تلاش هستند.»

فریبا که قبلاً مدیر فنی استقلال بود، درباره اینکه حالا نصراللهی مدیر فنی است یا مرفاوی، چنین واکنشی داشت: «مرفاوی گفته اصلاً این حرف‌ها نیست و مهم این است که حرمت بزرگ‌تر حفظ شود. او حرف خوبی زده و گفته وقتی آقای عبداللهی هست، من حرفی ندارم. فکری هم وقتی آمد گفت از بزرگترها رخصت می‌گیرم و به نظرم این وفاق می‌تواند به تیم کمک کند. البته هر کسی باید وظیفه خودش را انجام دهد و حق دخالت در کار دیگری را ندارد. ما هم به عنوان کمیته فنی باید بگوییم مثلاً اینجای تیم ایراد دارد و کادر فنی تصمیم نهایی را بگیرد. بازیکن هم باید بازی‌اش را انجام دهد و کاری به دیگر مسائل نداشته باشد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار