مسجدجامعی: نباید کودکان اوتیسم را از جامعه جدا کنیم

تهران (پانا) - عضو شورای شهر تهران گفت مبتلایان به اوتیسم را از جامعه جدا نکنیم و همانگونه که مکان های ویژه معلولین داریم. می‌توانیم موضوع پارک ویژه اوتیسم را هم مدنظر قرار دهیم، اما اینکه اوتیسمی ها را از دیگران جدا کنیم ممکن است چندان درست نباشد و باید به این موضوع توجه ویژه کنیم.

کد مطلب: ۱۱۳۰۵۸۲
لینک کوتاه کپی شد
مسجدجامعی: نباید کودکان اوتیسم را از جامعه جدا کنیم

به گزارش ستاد سمن‌های شهر تهران سعیده صالح غفاری، مدیرعامل انجمن اوتیسم در نشست سلامت روان که به مناسبت هفته سلامت روان و با حضور تعدادی از انجمن‌ها و شش عضو شورای شهر تهران در محل سالن کنفرانس ستاد توان افزایی و حمایت از فعالیت سازمان‌های مردم نهاد شهر تهران برگزار شد، گفت: متاسفانه آگاهی جامعه نسبت به اوتیسم کم است و ما باید اطلاع مردم را نسبت به این موضوع افزایش داده و نحوه مواجهه آنان با کودکان اوتیسم را نیز بیاموزیم.
او با بیان اینکه گاهی عدم اطلاع مردم از شرایط کودکان اوتیسم سبب برخورد بد آنان با این کودکان و والدین آنان می‌شود، گفت: شرایط کودکان اوتیسم بسیار دشوار است، به همین دلیل هم من پیشنهاد می‌کنم شهرداری فضاهایی ویژه را برای کودکان اوتیسم اختصاص دهد. مثلا می‌توان در مترو بخشی را ایجاد کرد که والدین همراه با کودکان مبتلا به اوتیسم بدون حضور در شلوغی و صف وارد شوند. یا در فروشگاه‌های زنجیره‌ای مانند شهروند می‌توان مسیر ویژه برای صندوق ایجاد کرد یا روزهایی خاص را به این افراد اختصاص داد.
غفاری با بیان اینکه متاسفانه برخی از تکنیسین‌های اورژانس نیز از نحوه مواجهه با کودکان اوتیسم بی‌خبرند، گفت: مواردی بوده که برای کودک اوتسیم حادثه‌ای رخ داده و مامور اورژانس نمی‌دانسته با چنین کودکی چطور باید برخورد کند. این ها همه ضرورت آگاهی بخشی در مورد اوتیسم و شرایط مبتلایان به آن را اثبات می‌کند.
مدیرعامل انجمن اوتیسم با بیان اینکه لازم است فضاهای شهری برای مبتلایان به اوتیسم مناسب سازی شود، گفت: مبلمان شهری، ناوگان حمل و نقل عمومی و ... اصلا مناسب کودکان مبتلا به اوتیسم نیست.
مسجد جامعی: مبتلایان به اوتیسم را از جامعه جدا نکنیم
در ادامه احمد مسجد جامعی، عضو شورای شهر تهران نیز پس از استماع سخنان اعضای سازمان های مردم نهاد پیشنهاد کرد که متممی برای سند شهر دوستدار کودک ایجاد شود.
او با بیان اینکه می‌توان پارک ویژه کودکان اوتیسم را هم مدنظر قرار داد، گفت: همانگونه که مکان های ویژه معلولین داریم. می‌توانیم موضوع پارک ویژه اوتیسم را هم مدنظر قرار دهیم، اما اینکه اوتیسمی ها را از دیگران جدا کنیم ممکن است چندان درست نباشد و باید به این موضوع توجه ویژه کنیم.
مسجد جامعی ادامه داد: بنابراین بهتر است فضا را تلفیق کنیم تا اوتیسمی ها در کنار دیگران حضور داشته باشند و از سوی جامعه پذیرفته شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار