اختلال اوتیسم رویکرد اصلی مدیریت شهری در هفته سلامت روان

تهران (پانا) - معاون مشارکت‌های اجتماعی ستاد توان افزایی و حمایت از فعالیت سازمان‌های مردم نهاد شهر تهران اعلام کرد که با مشارکت سازمان‌های مردم نهاد توجه به اختلال اوتیسم به عنوان رویکرد اصلی مدیریت شهری در هفته سلامت روان امسال انتخاب شد.

کد مطلب: ۱۱۳۰۵۸۱
لینک کوتاه کپی شد
اختلال اوتیسم رویکرد اصلی مدیریت شهری در هفته سلامت روان

علی شمس در گفت‌وگو با پانا با اشاره به برگزاری نشست سلامت روان که به مناسبت هفته سلامت روان و با حضور تعدادی از انجمن‌ها و پنج عضو دیگر شورای شهر تهران در محل ستاد توان افزایی و حمایت از فعالیت سازمان‌های مردم نهاد شهر تهران برگزار شد، گفت: هفته سلامت روان از ۱8 تا ۲۴ مهرماه برگزار خواهد شدو در همین راستا نیز جلسه ای با حضور سازمان‌های های مردم نهاد و حدود یک سوم از اعضای شورای شهر تهران برگزار شد.
وی با بیان اینکه هدف از برگزاری این نشست افزایش تعامل با سازمان‌های مردم نهاد و استفاده از نظرات و دیدگاه‌های آنان در تصمیم‌گیری‌های شهری است، گفت: در این جلسه با موافقت اعضای شورا و نیز نمایندگان‌ سازمان‌های مردم نهاد حاضر در نشست بنا شد تا رویکرد اصلی در هفته سلامت توجه به موضوع سلامت روان باشد.
شمس افزود: در این جلسه اعضای شورای شهر با مشکلات و دغدغه های سمن ها در حوزه سلامت روان و به خصوص اوتیسم آشنا شده و در جریان آن قرار گرفتند. همچین نمایندگان انجمن اوتیسم ایران گزارشی در خصوص فعالیت های خود و همچنین نیازهای مرتبط با این بیماری ارائه دادند.
معاون مشارکت‌های اجتماعی ستاد توان افزایی و حمایت از فعالیت سازمان‌های مردم نهاد شهر تهران با بیان اینکه بنا شد تا به بهانه هقته سلامت روان به موضوع اوتیسم در جامعه پرداخته شود، گفت:برای ارتقای ارتباط سمن های حوزه سلامت روان با مدیریت شهری و شهروندان تهران توسط اعضای شورای شهر، بنای فعالیت و معرفی بیماری اوتیسم در این هفته تسهیلگری و قرار شد تا جلساتی توسط سمن ها با بخش های مختلف شهرداری مانند معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران، روزنامه همشهری و ... برگزار شود.
شمس ابراز امیدواری کرد که با توجه به تصمیمات اتخاذ شده در این جلسه و نیز قول همکاری انجمن‌ها بتوان نسبت به بیان مشکلات مربوط به سلامت روان و به خصوص اختلال اوتسیم اطلاع رسانی مناسبی در جامعه انجام شود.
در این جلسه، خانم‌ها شهربانو امانی و الهام فخاری و آقایان محمدجواد حق‌شناس، محمدسالاری ،احمد مسجدجامعی و حجت نظری نیز حضور داشتند و نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد به طرح دیدگاه‌ها و مسائل خود در مورد سلامت روان پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار