دبیر انجمن حمایت از سلامت و بهداشت روان جامعه

حقوق بیماران روان رعایت نمی‌شود

تهران (پانا) - دبیر انجمن حمایت از سلامت و بهداشت روان جامعه مشکلات اقتصادی را یکی از عوامل تهدیدکننده سلامت روان در جامعه دانست.

کد مطلب: ۱۱۳۰۵۷۹
لینک کوتاه کپی شد
حقوق بیماران روان رعایت نمی‌شود

به گزارش ستاد سمن‌های شهر تهران، دکتر ناصر قاسمزاد در نشست سلامت روان که به مناسبت هفته سلامت روان و با حضور تعدادی از انجمن‌ها و شش عضو شورای شهر تهران در محل سالن کنفرانس ستاد توان افزایی و حمایت از فعالیت سازمان‌های مردم نهاد شهر تهران برگزار شد، گفت: سلامت روان موضوع مهمی است که مورد بی‌توجهی و غفلت فراوان قرار گرفته و من امیدوارم در این هفته فرصتی فراهم شود تا نسبت به این موضوع در میان مردم و مسئولان حساسیت‌های لازم ایجاد شود.
او با بیان اینکه 10 درصد از ظرفیت بیمارستان‌های دولتی باید به سلامت روان و ارائه خدمات در این حوزه اختصاص پیدا کند، گفت: اما آیا در حال حاضر چنین اتفاقی رخ داده است؟ تنها دو بیمارستان روزبه و امین آباد به موضوع روان اختصاص دارد که آن هم برای یک مراجعه ساده باید دو ماه در نوبت انتظار ماند. مراکز خصوص هم هزینه‌های سرسام آوری دارند و برای یک هفته پذیرش بیمار دارای مشکل روانی و مراقبت از او دست کم باید 20 میلیون تومان پرداخت شود.
این روانشناس با تاکید بر اینکه مشکلات اقتصادی موجود در جامعه سلامت جسم و روان را نیز به مخاطره انداخته است، گفت: طبق آمارها حدود 77 درصد روانپریشی‌ها در شهرهای بزرگ است و باید نسبت به این موضوع حساس باشیم.
دبیر انجمن حمایت از سلامت و بهداشت روان جامعه با بیان اینکه حقوق بیماران روان رعایت نمی‌شود، تصریح کرد: متاسفانه باید بگویم که حمایت دولتی خاصی از بیماران روان وجود ندارد و باید این موارد مورد توجه باشد.
قاسمزاد همچنین با اشاره به هفته سلامت روان گفت: امیدوارم دراین هفته به تمام ابعاد سلامت روان توجه ویژه‌ای صورت بگیرد. همچنین از مدیریت شهری نیز تقاضا داریم که در اتخاذ تصمیمات و اجرای برنامه‌های خود از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد استفاده بیشتری کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار