رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان،

افزایش ابتلای سالمندان و کودکان به کرونا در گیلان

رشت (پانا) - رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه ابتلا سالمندان و کودکان زیر ۱۰ سال به کرونا در گیلان افزایش‌یافته گفت آزمایش‌ها نشان داده ۷۰ درصد کسانی که در گذشته مبتلابه کرونا بودند مجدداً در معرض ابتلا به این بیماری هستند.

کد مطلب: ۱۱۳۰۵۱۰
لینک کوتاه کپی شد
افزایش ابتلای سالمندان و کودکان به کرونا در گیلان

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی گیلان، ارسلان سالاری امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا در استان گیلان اظهار کرد: همچنان ویروس کرونا در استان فعال بوده و ابتلای شهروندان به این بیماری منحوس و متقلب ادامه دارد.

وی از ابتلای ۶۶ تن دیگر از گیلانیان به بیماری کووید ۱۹ خبر داد و افزود: متأسفانه تعداد فوتی‌ها ناشی از ویروس کرونا در گیلان افزایش و شمار ترخیص شدگان کاهش داشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان با تأکید بر اینکه رعایت فاصله فیزیکی و استفاده از ماسک فعلاً تنها راه مقابله با بیماری کرونا هست، گفت: در حال حاضر استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی از اولیه ترین اقدامات به‌حساب می‌آید، اما متأسفانه مردم در مواجهه با کرونا عادی انگارانه رفتار می‌کنند و این مسئله موجب رنجش خاطر کادر سلامت به‌ویژه پرستاران و پزشکان در صف مقدم مبارزه با بیماری کرونا شده است.

کاهش محسوس رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط گیلانیان

دبیر ستاد مقابله با بیماری کرونا در گیلان با اشاره به آمارهای نگران‌کننده رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از سوی صنوف و مردم، بیان کرد: در حال حاضر در اماکن و تجمعات رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی به ۲۰ درصد رسیده و تنها ۶۰ درصد مردم از ماسک در تجمعات خود استفاده می‌کنند.

سالاری با بیان اینکه در مواجهه با کرونا ویروس عادی انگاری می‌شود و این مسئله سهم قابل‌توجهی در ابتلا به بیماری کرونا دارد، تصریح کرد: این عادی انگاری مردم هرچند ممکن است خودشان را بیمار نکند اما سهم قابل‌توجهی در ویروس پراکنی داشته و حیات شمار زیادی از مردم را به مرگ ختم می‌کند.

وی از درگیری شدید افراد بالای ۶۰ سال و همچنین کودکان زیر ۱۰ سال به بیماری کرونا در استان خبر داد و گفت: علاوه بر ابتلا، مرگ‌ومیر نیز در این گروه‌ها افزایش‌یافته و مردم باید رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و همچنین استفاده از ماسک را به‌عنوان یک مسئولیت اجتماعی بپذیرند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه برخی از افرادی که یک‌بار به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند تصور می‌کنند که نسبت به ابتلای این بیماری مصون هستند، افزود: ۷۰ درصد افرادی که در اسفند و فروردین به بیماری کرونا مبتلا شده بودند و امروز آزمایش داده‌اند نتایج نشان می‌دهد که نسبت به بیماری در امان نبوده و احتمال ابتلای مجدد آن‌ها به کرونا وجود دارد.

دبیر ستاد کرونا گیلان با بیان اینکه افرادی نوع‌دوستی که پلاسما اهدا می‌کنند تنها یک ماه پس از بهبودی قادر به اهدای پلاسمای خون خود هستند، گفت: پس از یک ماه از بهبودی، اثر درمانی پلاسما خون بهبودیافتگان از بین رفته و احتمال مجدد به بیماری کرونا حتی در کسانی که درگذشته مبتلابه بیماری کووید ۱۹ بودند، وجود دارد.

ابراز نگرانی علوم پزشکی از وارد شدن گیلان در موج سوم بیماری کرونا

سالاری با بیان اینکه مردم باید بیش از گذشته خود را ملزم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی بدانند، تصریح کرد: اگر مردم به روند فعلی خود که همان عادی انگاری هست ادامه بدهند یقیناً گیلان وارد موج سوم ابتلا به بیماری کرونا خواهد شد.

سالاری در پاسخ به اینکه آیا احتمال دارد نظارت‌های شخصی و محدودیت‌های فردی در گیلان همچون تهران اعمال شود، گفت: فعلاً اعمال محدودیت و جریمه بر افرادی که از ماسک استفاده می‌کنند جز برنامه‌های ستاد کرونا در گیلان نیست، اما نظارت‌ها در بازار، مراکز تجمع و از همه بیشتر در ادارات افزایش‌یافته و این نظارت‌های میدانی با همکاری اصناف، صمت و سایر دستگاه‌های متولی از هفته آینده در استان تشدید می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار