دبیر بورد رادیولوژی ایران مطرح کرد

کمبود رادیولوژیست در کشور نداریم

تهران (پانا) - دبیر بورد رادیولوژی ایران با اشاره به ضرورت ایجاد رشته‌های مختلف فلوشیب در رشته رادیولوژی گفت رادیولوژیست در کشور با کمبود روبرو نیست.

کد مطلب: ۱۱۳۰۴۸۴
لینک کوتاه کپی شد
کمبود رادیولوژیست در کشور نداریم

به گزارش دبیرخانه انجمن رادیولوژی ایران، حسن هاشمی، دبیر بورد رادیولوژی ایران با اشاره به برگزاری سی و ششمین کنگره سالیانه انجمن رادیولوژی ایران که ۱۳ الی ۱۶ آبان بصورت وبینار برگزار می‌شود اظهار کرد: مباحث مختلفی در حوزه رادیولوژی با حضور اساتید و صاحبنظران برجسته بصورت مجازی با توجه به شرایط پاندمی بیماری کرونا ،در این کنگره ارائه می‌شود و انتقال تجربیات نیز میان شرکت کنندگان انجام خواهد گرفت.

وی در ادامه به موضوع فلوشیپ در رادیولوژی ایران اشاره کرد و گفت: رادیولوژی در ایران تخصصی است و چندان به صورت فوق تخصصی تا کنون مورد توجه قرار نگرفته و این در حالی است که رشته‌های تخصصی مختلف ، مجوز تربیت فلوشیپ و فوق تخصص های متعدد دارند

دبیر بورد رادیولوژی ایران با اشاره به اینکه در حال حاضر رشته رادیولوژی در حوزه تصویر برداری زنان، اینترونشن یا رادیولوژی تهاجمی، نورو اسکولار اینترونشن، دارای فلوشیپ است.

وی گفت: در رشته‌‌های دیگر از جمله شکم و لگن، توراکس، ماسکولواسکلتال، رادیولوژی اطفال و نرورادیولوژی فاقد فلوشیپ است. درصورتی که رشته رادیولوژی هم می‌توانست پا به پای دیگر رشته های پزشکی در حوزه‌های مختلف دارای فلوشیپ شود که با کیفت بهتری به بیماران کمک شود.

هاشمی در مورد اینکه آیا در کشور کمبود رادیولوژیست داریم، گفت: در حال حاضر ٢٦٠٠رادیولوژیست در سراسر کشور داریم و کمبودی در این زمینه وجود ندارد البته شاید توزیع رادیولوژیست‌ها در کشور نامناسب باشد چرا که تمایل به کار در پزشکان و رادیولوژیست ها جهت فعالیت در بخش های دولتی پس از اتمام طرح کمتر است. ولی در بخش خصوصی در تمامی شهرهای کوچک هم ،رادیولوژیست فعال وجود دارد و بایستی در این زمینه اقداماتی تشویقی انجام داد که انها جذب شوند.

وی خاطرنشان کرد: سالانه تعداد دستیار بیش از ۲۲۰ نفر درسال میباشد که هرسال تعداد را اضافه کرده اندو سال جاری حدود ۲۴۰ نفر دستیار رادیولوژی پذیرش شده اند که پس از 10 سال بیش از ۲۲۰۰ تا ۲۶۰۰ رادیولوژیست اضافه خواهد شد و جمع رادیولوژیست‌های کشور حدود دوبرابر امروز خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار