شبکه های تلویزیون همسفر آخرین روزهای غم انگیز صفر

تهران (پانا) - تلویزیون در روزهای پایانی ماه صفر که مصادف با رحلت پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله، شهادت امام حسن مجبتی علیه السلام و امام رضا علیه السلام است،‌ برنامه‌های مختلفی را آماده کرده و پخش می کند.

کد مطلب: ۱۱۳۰۴۸۰
لینک کوتاه کپی شد
شبکه های تلویزیون همسفر آخرین روزهای غم انگیز صفر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سیما؛ ارتباط زنده با حرم رضوی، پخش سخنرانی های مذهبی و مستندهای ویژه این ایام از جمله برنامه های تدارک دیده شده است که روی آنتن شبکه های سیما می رود.

***«تشرف» در پشت بام حریم رضوی

* برنامه «حسینیه ایران» از پنجشنبه 24 مهر ساعت 19:30 تا 21 از شبکه یک پخش می شود. این برنامه که کاری از گروه پخش است با اجرای مجریان معارفی چون هادی صلح جو، مهدی آقا بیگی و امیرحسین صیرفی تقدیم بینندگان خواهد شد. پخش مجالس عزاداری مردم از سراسر کشور، پخش مرثیه سرایی مداحانی چون حدادیان و علی کریمی از دیگر بخش های این برنامه است. این برنامه روز جمعه و شنبه 25 و 26 مهر ماه هم از ساعت 11تا 14 و 19:30 تا 21 پخش می شود.

* جمعه شب هم برنامه «این شب ها» ساعت 23:15 با کارشناسی دکتر اسماعیلی، پژوهشگر و استاد دانشگاه پخش می شود، که درباره اهمیت شناخت اربعین و فرهنگ عاشورا صحبت می کند.

* در روز شهادت امام رضا ویژه برنامه «تشرف» به صورت زنده از ساعت 18:10 از پشت بام حرم رضوی و با اجرای محمد رضا حسینیان پخش می شود. در این برنامه هنرمندان و کارشناسان برجسته حضور دارند و از نقش امام رضا (ع) در مراحل مختلف زندگی شان می گویند.

*** سخنرانی حاج شیخ حسین انصاریان در «ایوان بهشت»

* برنامه معارفی «تکیه‌خانه» با اجرای رحمان نظام‌اسلامی و با حضور کارشناسان مذهبی و ارتباط با اماکن مذهبی و بهره‌گیری از مباحث و گفتگوهای مختلف معارفی پنجشنبه ساعت 21:00 و جمعه ساعت9:30، 10:30، 14:00، 15:30 و 21:00 روانه آنتن می‌شود.

* ویژه برنامه «به تو از دور سلام» به صورت پخش زنده از مشهد مقدس با حضور کارشناسان مذهبی و ذاکران اهل بیت (ع) ارتباطی معنوی را با بارگاه نورانی حضرت امام رضا (ع) برای بینندگان این برنامه فراهم می کند. این برنامه در روزهای پنجشنبه 24 مهر ساعت 18:30 و 23:30 و جمعه 25 مهر ساعت 6:00 با قرائت دعای ندبه از مشهد مقدس، 12:00، 18:30 و 23:00 پخش خواهد شد.

* ویژه برنامه «ایوان بهشت» با سخنرانی حاج شیخ حسین انصاریان دهه پایانی ماه صفر ساعت 13:30و جمعه ساعت 11:15 همچنین پخش مجموعه ای از سخنرانی های مذهبی خطبایی چون حجج اسلام ماندگاری، ابوالقاسمی، رفیعی، رنجبر و ... پنجشنبه ساعت 6:00 و مرثیه‌سرایی ذاکران اهل بیت (ع) به صورت میان برنامه در این ایام تقدیم بینندگان خواهد شد.

* برنامه «آئینه خانه» در گفتگو با حجت الاسلام شهاب مرادی به سیره زندگی رسول الله (ص) و ویژگی های اخلاقی آن حضرت از جمله مهربانی و بندگی ایشان می پردازد. این برنامه جمعه ساعت 13:30 به صورت زنده از مشهد مقدس روانه آنتن می شود.

* «از آسمان» کاری از گروه اجتماعی فرهنگی با نگاهی به شهدای نسل سوم و مدافع حرم و حماسه آفرینان دفاع مقدس به نقل روایاتی از این ستارگان آسمان حماسه و شهادت می پردازد. این برنامه جمعه ساعت ۱۶:۰۰ از شبکه دو سیما پخش می شود.

* «حس مشترک» کاری از گروه اجتماعی فرهنگی با محوریت گفتگو با چهره‌های مختلف فرهنگی و هنری و ارادت‌شان به خاندان اهل بیت (ع) جمعه ساعت 24 روانه آنتن خواهد شد.

* همچنین «نمادو» در گزارش هایی ویژه مراسم عزاداری سوگواری پایان ماه صفر را تصویر می کند که در فواصل زمانی 14:10، 16:45 ، 18:45 و 22:45 تقدیم بینندگان خواهد شد.

* مستندهای ویژه ای چون «مشهد اردهال» ساعت 7:30 و مستند دیگری ساعت 21:00 روز جمعه و فیلم های سینمایی مختلف از دیگر تدارکات این شبکه است که در این ایام روانه آنتن خواهد شد.

*** «کبوترانه» شبکه سه در مشهد

* شبکه سه با برنامه «کبوترانه» ارتباط زنده از حرم مطهر رضوی برقرار می کند و دل های مشتاقان را روانه مشهد مقدس می کند. این برنامه هر شب ساعت 20 روی آنتن می رود.

* پخش فیلم ها و مستندهای مناسبتی آخر ماه صفر از دیگر تدارکات شبکه سه برای روزهای پایانی صفر است.

* همچنین نماهنگ‌هایی هم به مناسبت شهادت‌های ماه صفر از این شبکه پخش خواهد شد.

*** «منادا» شبکه چهار در روزهای پایانی صفر

* ویژه برنامه «منادا» در سه قسمت از 24 الی 26 مهرماه روی آنتن شبکه چهار سیما می رود. این برنامه به نوعی یک ملاقات با آثار هنری آئینی است و در هر قسمت به پنج اثر هنری موسیقی ـ تجسمی (نقاشی) ـ شعر ـ معماری و سینما در قالب روایتی متفاوت و منسجم به ملاقات این آثار می رود.

در این سه قسمت در قالب نریشن تصویر، به سراغ آثاری از گذشته تا به امروز، از وصال شیرازی در شعر تا قیصر از سلطان محمد، در نقاشی تا حسن روح الامین و ... رفته و به رحلت حضرت رسول (ص)، شهادت امام رضا (ع) و امام حسن مجتبی (ع) پرداخته می شود.

اولین قسمت از این ویژه برنامه پنجشنبه 24 مهرماه ساعت 22:30، دومین قسمت روز جمعه ساعت 15:15 و قسمت سوم شنبه 26 مهرماه ساعت 16:30پخش می شود.

* برنامه «اهالی شب» به صورت زنده با اجرای سید مهرداد ضیایی روی آنتن جمعه ساعت 22 به صورت ویژه و منعطف با این ایام پخش می شود.

* پخش فصل سوم برنامه‌ی سوره با نام «سوره‌ی محمد رسول‌الله» به تهیه‌کنندگی مرتضی روحانی و اجرا و سردبیری مسعود دیانی در این ایام هر شب ساعت 23 به صورت زنده پخش می شود.

آیت‌الله علیدوست، حجت‌الاسلام رهدار، حجت‌الاسلام نجف لک‌زایی، حجت‌الاسلام محسن الویری و دکتر محمد ملاعباسی تعدادی از میهمانان این فصل سوره خواهند بود.

* شبکه چهار سیما با ویژه برنامه تلویزیونی «رندان تشنه لب» سروده های عرضه شده در ادوار گذشته سوگواره شعر عاشورایی "رندان تشنه لب" را مرور می کند.

«رندان تشنه لب» به تهیه کنندگی امیرقمیشی در دو برنامه مستقل چهارشنبه 23مهر و پنجشنبه 24 مهر ساعت 15 با اجرای شهرام شکیبا روی آنتن شبکه چهار خواهد رفت.

*** «تا نیایش» به صورت زنده از حرم ثامن الحجج

* گروه معارف سخنرانی حجت الاسلام علوی تهرانی را ویژه رحلت حضرت رسول اکرم (ص) با موضوع دلایل برتری پیامبر(ص) نسبت به سایر پیامبران را جمعه 25 مهرماه ساعت 8 صبح پخش می کند.

* سخنرانی حجت الاسلام دکتر رفیعی در حرم امام رضا (ع) ویژه برنامه بیست و هشتم ماه صفر را با موضوع بررسی احادیث حضرت محمد (ص) و امام صادق (ع) روی آنتن خواهد رفت. این برنامه که به موضوع اهمیت نماز و بررسی آثار و برکات آن در زندگی می پردازد حوالی ساعت 16:30 روی آنتن می رود. سخنرانی مذهبی دکتر رفیعی نیز ویژه شهادت امام رضا (ع) از حرم مطهر رضوی به تشریح و تبین عواملی که موجب امنیت روحی و روانی مومنان می شود می پردازد و تسمک به قرآن، توجه به اهل بیت (ع)، زیارت اهل بیت (ع) و بیان روایات و احادیث از امام رضا (ع) نیز دیگر مباحث و موضوعاتی است که از این برنامه بر دل و جان می نشیند.

* برنامه های «تا نیایش» چهارشنبه و پنج شنبه (23 و 24 مهرماه) حوالی ساعت 12:25 و «عطر عاشقی» جمعه (25 مهرماه) ساعت 17:30 و روز شنبه (2 مهرماه) حوالی ساعت 12:30 به صورت زنده از حرم مطهر رضوی روی آنتن شبکه پنج سیما می رود.

* دهمین و یازدهمین قسمت برنامه «موکب کلمات» با رویکرد دعوت از شاعران آیینی ایرانی و خارجی جمعه 25 مهرماه ساعت 21:20 میزبان سید ساجد رضوی "شاعر پاکستانی" است تا پیرامون شعر اربعینی و اشعار مذهبی گفتگو کند. سید ساجد رضوی در این برنامه ضمن گپ و گفت، به شعر خوانی می پردازد و عزاداری و برگزاری مراسم های ویژه در ماه محرم و صفر در پاکستان را برای مخاطبان ترسیم می کند.

یازدهمین قسمت نیز ویژه 29 صفر شهادت امام رضا (ع) میزبان حجت الاسلام سید محمد بابا میری است که شنبه 26 مهرماه ساعت 21:20 از شبکه پنج تماشایی می شود.

* نوای دلنشین مداحان اهل بیت (ع)، حاج منصور ارضی، حاج محمد رضا طاهری، محمود کریمی و .... در این ایام از دریچه پنجم تلویزیون، روح و جان مخاطبان و عزاداران را جلاء خواهد داد.

* مستندهای «سلام آسمان»، «کبوتر حرم» و «مادرانه» در این ایام پخش می شود.

«سلام آسمان» عنوان مستندی است که زندگی یک فرد تازه مسلمان شده را روایت می کند و به ذکر خاطرات این فرد از سفر به مشهد مقدس و زیارت امام رضا ( ع) می پردازد.

«کبوتر حرم» نیز عنوان مستندی به کارگردانی سید احمد معصومی نژاد است که این مستند 2 قسمتی براساس زندگی شهید غلامعلی رجبی(جندقی) با همکاری گروه تلویزیونی شاهد تولید شده است.

مستند «مادرانه» در دهه پایانی ماه صفر هرشب ساعت 1 بامداد از شبکه پنج سیما پخش می شود و بازپخش آن نیز 6:30 تماشایی خواهد شد. این مستند که به گفتگو با مادران شهدا می پردازد و در هر قسمت خاطرات و سبک زندگی یکی از شهدای والامقام تبیین می شود.

* برنامه «رنگین کمان» هم ضمن دعوت از مداح کودک و گروه سرود، با پخش پلی بک کودکان را با این ایام بیشتر آشنا خواهد کرد.

* برنامه های «یه روز تازه»، «تهرانگرد»، «در شهر»، «در استان» معطوف به این دو مناسبت روی آنتن می رود.

* پخش نماهنگ، وله، موسیقی تصویر مذهبی و ... از جمله میان برنامه هایی هستند که از تامین برنامه و پخش شبکه پنج سیما تقدیم به مخاطبان خواهد شد.

*** «هفت آسمان» شبکه آموزش در پایان صفر

* «هفت آسمان» پنجشنبه 24 مهر ماه مصادف با ۲۸ صفر همزمان با رحلت رسول اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) میزبان حجت الاسلام قاضی عسگر نماینده سابق ولی فقیه در امور حج و زیارت خواهد بود. در این برنامه در رابطه با سیره نبوی و تاثیرات آن بر امت اسلامی گفتگو می شود.

همچنین در برنامه جمعه 25 مهرماه مصادف با ۲۹ صفر به موضوع محوری نقش مردم در سازش و خیزش امام می پردازد. این برنامه با کارشناسی حجت الاسلام میلانی نژاد و اجرای حجت الاسلام فضل اللهی تولید شده است.

همچنین به مناسبت شهادت امام رضا علیه السلام برنامه «هفت آسمان» ویژه برنامه ای را با کارشناسی حجت الاسلام المسلمین میلانی نژاد و اجرای حجت الاسلام عمران فضل اللهی با موضوع نقش زیارت در توسعه فرهنگی مکتب تشیع، روی آنتن می برد. این برنامه ساعت 21:45 در این شب ها روی آنتن می رود.

* همچنین یک میان برنامه با نام «حضرت باران» که در مورد پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله برای این ایام در شبکه هفت سیما تولید شده است. برنامه «حضرت باران» یک کلیپ تولیدی است که با گویشی حماسی و موسیقی زیبا به بیان توصیفات پیامبر (ص) پرداخته است.

*** «آستان مهربانی» ارتباط زنده با حرم رضوی در شبکه قرآن

* «آستان مهربانی» عنوان ویژه شبکه قرآن و معارف سیما در دهه آخرصفر می باشد که در چهار زمان ساعت 10:30، 13:15،19:30 و 21:30 به صورت زنده و مستقیم از حرم مطهر رضوی به روی آنتن این شبکه می رود. این برنامه در روز شهادت امام رضا علیه السلام نیز به صورت ویژه از ساعت 10 پخش خواهد شد.

* آیین سنتی «خطبه خوانی» شب شهادت امام علی‌بن موسی الرضا (علیه‌السلام) که هر ساله در میان حزن و اندوه خادمان و زائران بارگاه قدس رضوی با شکوه و معنویت خاصی در صحن انقلاب اسلامی حرم مطهر رضوی برگزار می شود، به صورت زنده از ساعت 18 پخش خواهد شد.

* سخنرانی دکتر رفیعی در شب رحلت پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم و شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام، حجت الاسلام کازرونی در روز شهادت امام رضا علیه السلام از حرم مطهر رضوی به روی آنتن خواهد رفت.

* پخش زنده ویژه برنامه استغاثه از حرم مطهر رضوی در شب شهادت امام رضا (علیه السلام) از ساعت 1 و همچنین پخش زنده دعای ندبه از مسجد مقدس جمکران ساعت 7 صبح از دیگر تدارکات این شبکه در این ایام است.

*** «رواق» جام جم در سوگ اهل بیت (ع)

* برنامه «رواق» به مدت 120 دقیقه از ساعت 10 صبح روز شنبه 26 مهر ماه به صورت زنده از شبکه جام جم پخش می شود. ارتباط با حرم مطهر رضوی، مداحی و گفتگوی معارفی از جمله بخش های این برنامه است.

* انیمیشن «آقای مهربان»، جمعه 25 مهر ماه ساعت 18:30 دقیقه به وقت تهران از جام جم پخش شده و روز بعد در ساعت 12 به وقت تهران بازپخش می شود.

* فیلم های سینمایی «پیش از آن که بگویم خداحافظ» و «آسمان هشتم» جمعه و شنبه 25 و 26 مهر ماه ساعت 3:45 دقیقه از این شبکه پخش می شود.

*** «تکیه» شبکه افق در پایان ماه صفر

* برنامه تلویزیونی «جاذبه» با محوریت قصه آدم‌های کمتر شناخته شده و با اجرای صابر خراسانی، که پخش آن مدتی است شروع شده، در این روزها هم به صورت ویژه تولید و پخش خواهد شد. این برنامه داستان‌های ناشنیده و ناگفته‌ای را روایت می‌کند و میزبان آدم‌هایی است که تاکنون جایی این حرف‌ها را نگفته‌اند، قصه‌هایی از نورانیت زندگی انسان‌ها با رویکردی متفاوت.

«جاذبه» هر شب ساعت 21 روی آنتن شبکه افق می‌رود و تکرار آن هم ساعت 10 روز بعد پخش خواهد شد.

* برنامه تلویزیونی «تکیه» هم که پخش آن به مناسبت اربعین حسینی آغاز شده تا پایان ماه صفر روی آنتن خواهد بود.

این برنامه با شعار هر خانه یک تکیه عزا از شبکه افق پخش می‌شود و اجرای آن را محمد قاسمی و آقا موسی تهرانی بر عهده دارند. کارشناس مذهبی «تکیه»، حجت الاسلام علی سرلک است.

این برنامه هر روز حوالی ساعت 18 به صورت زنده روی آنتن می‌رود و موضوع آن، گفت‌وگوهایی پیرامون فلسفه قیام عاشورا و عزاداری برای سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) به ویژه تاکید بر پاسداشت اربعین حسینی و شعائر مذهبی است.

ارتباط زنده با شهرهای مختلف در عراق به ویژه نجف و کربلا و سامرا و نوحه‌خوانی و مداحی با حضور مداحان برجسته ایرانی از دیگر بخش‌های برنامه «تکیه» به شمار می‌روند.

* مستندهای تک قسمتی هم طی دهه پایانی ماه صفر از شبکه افق سیما پخش خواهد شد که از جمله آن ها می‌توان به مستند «بیست و هشتم ماه صفر» اشاره کرد. «قدم به راه گذار» هم عنوان مستند دیگری است که به همین مناسبت پخش خواهد شد.

* ویژه برنامه «رواق» به مناسبت ایام پایانی ماه صفر هر شب حوالی ساعت 24، به صورت زنده از حرم مطهر رضوی روی آنتن شبکه افق می‌رود. این برنامه با اجرای پیمان طالبی، هر شب مهمان یکی از شاعران آیینی و مشهور کشورمان خواهد بود همچنین در برخی شب‌ها مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در برنامه حضور می‌یابند.

گفت‌وگو پیرامون شعر آیینی فارسی و شعرخوانی در مدح و وصف ائمه اطهار(ع)، بخش‌های مختلف این برنامه را تشکیل می‌دهد. علاوه بر این در میان برنامه، گفت‌وگوهایی با برخی از پیرغلامان آستان قدس رضوی پخش خواهد شد.

* علاوه بر اینها با توجه به اینکه دهه پایانی ماه صفر به نام دهه وقف نامیده شده، مستندی هم با عنوان «وقف‌نامه» روی آنتن شبکه افق خواهد رفت.

*** «حسینیه تلویزیونی» در شبکه امید

* در آستانه سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص) و سالروز شهادت دو فرزند بزرگوارش امام حسن مجتبی و امام رضا علیهما السلام «حسینیه تلویزیونی» شبکه امید در سه بخش مجزا ویژه برنامه‌هایی را تقدیم مخاطبان می‎کند.

بخشی از این حسینیه تلویزیونی با همکاری شورای معارف سیما و آستان قدس رضوی در شب رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و همچنین شب شهادت امام رضا(ع) 24 و 25 مهرماه ساعت 20 به‌‌صورت ارتباط زنده از بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) روانه آنتن می‌شود.

این برنامه با حضور ذاکران و مداحان نوجوان و کارشناسان مذهبی به بررسی سیره ائمه اطهار و صفات اخلاقی ایشان می پردازد. گزارشی از شاعران برگزیده جشنواره شعر رضوی، نماهنگ های ویژه و قاب مطهر از بخش های دیگر این برنامه خواهد بود.

بخش دیگری از این «حسینیه» در قالب برنامه ای ترکیبی شامل بخش های مختلف از جمله تلاوت آیاتی از قرآن کریم، بیان احکام، سخنرانی با موضوع اخلاق و سیره حضرت محمد مصطفی(ص) و امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع)، چارپایه خوانی و پرده خوانی در سه قسمت روزهای چهارشنبه، پنج شنبه و جمعه ساعت 22:30 روی آنتن شبکه امید خواهد رفت.

پخش مراسم سوگواری هیئت نوجوانانه آستان قدس رضوی با حضور نوجوانان و رعایت تمامی دستورالعمل های بهداشتی از دیگر بخش های «حسینیه تلویزیونی» شبکه امید خواهد بود.

* برنامه «به توان خدا» نیز به مناسبت این ایام، روز جمعه مصادف با 28 صفر با حضور حجت الاسلام والمسلمین داستانپور به بررسی زندگانی و سیره امام رضا (ع) می پردازد.

*** «نسیم آوا» در روزهای پایانی صفر

* شبکه نسیم، پنجشنبه ۲۴ و جمعه ۲۵ مهرماه متناسب با این ایام برنامه هایی از جمله: «نسیم آوا» پنجشنبه و جمعه ساعت ۱۹، «بچه های دورکند» ساعت ۱۹:۳۰، «خانه سبز» ساعت ۲۰، «هزار داستان» ساعت ۲۱ با حضور حمید آذرنگ و بهروز رضوی، «با حسین حرف بزن» ساعت ۲۲، «نمای نزدیک» ساعت ۲۲:۳۰ و «چهل تیکه» ساعت ۲۳ را به روی آنتن می برد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار