مدیرکل اوقاف مازندران:

116 وقف جدید در سال جاری ثبت شد

ساری (پانا) - مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران اعلام کرد که در سال جاری تاکنون 116 وقف جدید ثبت شده که بیشترین آن منفعتی بوده است.

کد مطلب: ۱۱۳۰۴۷۴
لینک کوتاه کپی شد
116 وقف جدید در سال جاری ثبت شد

حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی در نشست خبری به مناسبت هفته وقف، با اشاره به اینکه مازندران بیش از ۱۴ هزار موقوفه دارد و مردم مازندران بیشترین نیت وقف را در عزاداری امام حسین (ع) دارند، از ثبت ۱۱۶ وقف جدید در سال جاری خبر داد و گفت: «این امر با وجود کم‌لطفی برخی از معارضین نسبت به وقف، رخ داده است و در مقایسه با سال گذشته که تا همین زمان ۵۵ وقف جدید ثبت شده بود، افزایش داشته است.»

حیدری ضمن تأکید بر لزوم آگاهی‌رسانی نیات جدید و مورد نیاز و به‌روز به واقفان گفت: «این موارد جدید وقف بیشتر منفعتی بوده به این معنا که دارای درآمد است و از درآمد آن‌ها می‌توان برای نیازهای به روز بهره برد.»

او با اشاره به اینکه هیچ‌یک از 1361 امامزادگان مازندران بسته نیست و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی به روی زائران باز است، ادامه داد: «در ۷۰ امامزاده ۱۰۰ هزار سبد کالای معیشتی با عنوان کمک مؤمنانه از محل موقوفات توزیع شده است که ارزش ریالی بسته‌ها به صورت میانگین 250 تا 300 هزار تومان بوده است.»

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران اعلام کرد که ۷۰ زائر اولی مازندرانی در اواخر سال گذشته به عتبات عالیات اعزام شدند که با توجه به شیوع ویروس کرونا متوقف شد.

حیدری جناسمی از آزادی 15 زندانی جرائم غیرعمد در سال جاری از محل نیات موقوفات خبر داد و گفت: «در ماه محرم نیز یک زندانی جرائم غیرعمد آزاد شد.»

به گفته او برای 70 زوج جوان نیز از محل موقوفات جهیزیه تهیه شد که بیشتر شامل کالاهای بزرگ بود. حیدری یادآوری کرد که بیشتر در شهرهای بهشهر و بابل این نیت اجرا می‌شود.

حیدری به طرح مهر تحصیلی اشاره کرد که 500 میلیون تومان در سال 99 برای آن هزینه شد و 100 عدد تبلت به دانش‌آموزان نیازمند از مازاد موقوفات پس از کسب مجوز، اهدا شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه مراجعات و تقاضاهای مردم نشان از این دارد که بیشترین نیازمندی آن‌ها به خدمات درمانی و مسکن مربوط است، از خرید 7 دستگاه تنفسی برای بیمارستان آیت‌الله روحانی بابل خبر داد که از مازاد موقوفات شهرستان بابل پس از کسب مجوز از ولی فقیه صورت گرفت.

حیدری به 5 میلیارد تومان بازسازی و تعمیر رقبات و عرصه و اعیان اشاره کرد و گفت: «در سال جدید 42 ضریح جدید نصب شد.»

به گفته او در سال جاری 335 رقبه دارای سند مالکیت و 270 موقوفه نیز دارای سند تک‌برگی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار