مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان خبر داد:

کاهش ۱۶‌.۵ درصدی موالید استان در سال 98

اصفهان ( پانا) - مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان خبر داد موالید استان در سال ۹۸ حدود ۶۱ هزار و ۲۱ ولادت بوده که در مقایسه با سال ۹۷ که تعداد موارد ولادت ۷۳ هزار و ۱۴۳ مورد بوده، حدود ۱۶.۵ درصد کاهش داشته است.

کد مطلب: ۱۱۳۰۴۳۸
لینک کوتاه کپی شد
کاهش ۱۶‌.۵ درصدی موالید استان در سال 98

به گزارش روابط عمومی ثبت احوال استان اصفهان، حسین غفرانی با بیان اینکه جمعیت استان به صورت تخمینی پنج میلیون و ۲۶۰ هزار نفر در میانه سال ۹۸ بوده است، اظهار کرد: بیشترین جمعیت در استان مربوط به شهرستان اصفهان با جمعیت تخمینی دو میلیون و ۳۱۰ هزار نفر است.

وی با توضیح اینکه کمترین جمعیت در استان مربوط به شهرستان خور و بیابانک با جمعیت تخمینی ۲۰ هزار و ۱۱۱ نفر است، تصریح کرد: موالید استان در سال ۹۸ حدود ۶۱ هزار و ۲۱ مورد ولادت بوده که در مقایسه با سال ۹۷ که تعداد موارد ولادت ۷۳ هزار و ۱۴۳ مورد بوده، حدود ۱۶.۵ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان با اشاره به موارد فوتی استان در سال ۹۸، خاطرنشان کرد: موارد فوتی استان در سال ۹۸ حدود ۲۵ هزار و ۳۳۵ فوت بوده که در مقایسه با سال ۹۷ که تعداد موارد فوتی استان ۲۳ هزار و ۷۹۰ مورد بوده، حدود ۶.۴ درصد افزایش داشته است.

کاهش موارد ازدواج و طلاق استان در سال ۹۸

وی با بیان اینکه تعداد موارد ازدواج استان در سال ۹۸، حدود ۲۵ هزار و ۳۳۵ ازدواج بوده است، افزود: این تعداد ازدواج در سال ۹۸ در مقایسه با سال ۹۷ با کاهش شش درصدی روبرو بوده است، چرا که در سال ۹۷ تعداد ۲۷ هزار و ۳۹۳ ازدواج به ثبت رسیده است که نسبت به سال ۹۸ دو هزار و ۵۸ مورد ازدواج در سال ۹۷ بیشتر بوده است.

غفرانی با اشاره به کاهش موارد طلاق استان در سال ۹۸، ادامه داد: در سال ۹۸ موارد طلاق در استان حدود ۱۰ هزار و ۲۴ مورد بوده که در مقایسه با سال ۹۷ که ۱۰ هزار و ۸۰۳ مورد طلاق به ثبت رسیده است کاهش ۷.۲ درصدی داشته است.

وی در خصوص میانگین سن ازدواج و طلاق، گفت: میانگین سن ازدواج برای زوج ۲۸.۳۸ سال و برای زوجه ۲۴.۳ سال و میانگین سن طلاق برای زوج ۳۸ سال و برای زوجه ۳۳ سال است.

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان بیشترین فراوانی نام در پسران را مربوط به اسامی امیرعلی، علی و امیرحسین عنوان کرد و افزود: بیشترین فراوانی نام در دختران مربوط به فاطمه، زهرا و حلما است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار