اگر گمان می کنید دچار آنفولانزا شده اید، بخوانید

بوشهر(پانا)_ اگر یک روز صبح با خارش گلو یا سرفه از خواب بیدار شدید، داروی سرماخوردگی مصرف کردن و به کار خود ادامه دادن کافی نیست.

کد مطلب: ۱۱۳۰۳۸۵
لینک کوتاه کپی شد
اگر گمان می کنید دچار آنفولانزا شده اید، بخوانید

مرکز بهداشت و سلامت کشور اعلام کرد: امسال اگر یک روز صبح با خارش گلو یا سرفه از خواب بیدار شدید، داروی سرماخوردگی مصرف کردن و به کار خود ادامه دادن کافی نیست. قدم‌های بعدی که بیشتر کارشناسان و پزشکان توصیه می‌کنند این است:
▫️ خود را به مدت 10 روز از سایر اعضای خانواده جدا کنید.
▫️ با پزشکتان تماس بگیرید و از او نظر بخواهید که آیا لازم است تست کرونا بدهید یا خیر. اگر مجبورید برای دادن تست از خانه خارج شوید، از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده نکنید.

علائم مشترک کووید - 19 و آنفلوانزا

تب یا احساس تب و لرز، سرفه، تنگی نفس یا مشکل در تنفس، خستگی، گلودرد، آبریزش یا گرفتگی بینی، درد عضلانی یا بدن درد، سردرد، اسهال و استفراغ (نادر).

اگر به دنبال تشخیص کووید - 19 از آنفلوانزا هستید، به از دست دادن حس چشایی یا بویایی خود دقت کنید. این علامت می‌تواند از علائم اولیه‌ ابتلا به کووید - 19 باشد، نه آنفلوانزا.
اگر دچار بیماری زمینه‌ای هستید که شما را در معرض بیماری شدید عفونی قرار می‌دهد، در مورد تست هر دو نوع ویروس با پزشکتان مشورت کنید.
به مواردی که سیستم ایمنی‌تان را تقویت می‌کنند نیز توجه کنید: مثلاً خوب استراحت کردن، نوشیدن مایعات کافی، افزایش مصرف زینک (روی) و ویتامین C.

ما چالش بزرگی را در جدال با پاندمی اخیر و ویروس آنفلوانزای فصلی پیش رو داریم اما راه‌های قابل قبولی برای محافظت از خود و خانواده نیز در اختیار داریم. بهترین کاری که می‌توانیم بکنیم دقت داشتن نسبت به علائم و ایزوله کردن فرد بیمار به محض احساس ناخوشی از دیگران است.
چیز دیگری که اهمیت دارد، درمان هر چه سریع‌تر کووید - 19 یا آنفلوانزاست. پس منتظر نمانید تا علائمتان شدید شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار