شاغل شدن 33 درصد ازکارآموزان مراکز فنی‌و‌حرفه ای استان

زنجان (پانا) - مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت: بیش از ۳۳ درصد کارآموزان آموزش دیده در مراکز فنی و حرفه‌ای وارد بازار کار می‌شوند.

کد مطلب: ۱۱۳۰۳۶۶
لینک کوتاه کپی شد
شاغل شدن 33 درصد ازکارآموزان مراکز فنی‌و‌حرفه ای استان

محمدرضا انصاری با اشاره به شیوع بیماری کرونا و تحت تأثیر قرار دادن بخش‌های مختلف ازجمله آموزش، اظهار کرد: با توجه به اینکه آموزش نباید تعطیل شود، زمینه‌های لازم برای مهارت‌آموزی مجازی متقاضیان را فراهم کردیم.

مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان زنجان در رابطه با آموزش‌های اداره کل فنی‌وحرفه‌ای استان زنجان، در وضعیت‌های مختلف کرونایی ازلحاظ رنگ‌بندی، افزود: آموزش‌های این اداره کل در شهرهایی با وضعیت کرونایی سبز و زرد با رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی، به‌صورت حضوری و در شرایط قرمز و نارنجی کرونایی به‌صورت مجازی و غیرحضوری برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: ارائه آموزش‌های مهارتی در بخش‌های مختلف ازجمله سیاست‌ها و برنامه‌های سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور و الزامی بوده که نیازمند تداوم بیشتری است.

انصاری بابیان اینکه بیش از ۳۳ درصد کارآموزان آموزش‌دیده در مراکز فنی‌وحرفه‌ای وارد بازار کار می‌شوند، ادامه داد: سند توسعه، اشتغال و مهارت‌آموزی باهدف برنامه‌ریزی و استفاده از ظرفیت بازار کار، آینده‌پژوهی، نقشه توسعه راه آموزش‌های مهارتی با توجه به نیازها و ظرفیت‌های اشتغال استان زنجان تدوین‌شده است.

مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان زنجان با اشاره به برگزاری مسابقات ملی مهارت، خاطرنشان کرد: ارتقای مهارت‌های فنی‌وحرفه‌ای کشور در سطح بین‌المللی، ترویج و ارتقای فرهنگ مهارت‌آموزی، نخبه پروری، ایجاد بستر مناسب برای ارتقای مهارت‌های حرفه‌ای کشور تا سطح مهارت‌های جهانی و شناسایی کمبودها در آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای و برنامه‌ریزی برای رفع آن‌ها، ایجاد فرصتی مناسب برای تبادل اطلاعات فنی و تجارب حرفه‌ای بین جوانان و ایجاد انگیزش در جوانان برای کسب مهارت ازجمله اهداف مسابقات ملی مهارت است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار