طرح شفافیت آرای نمایندگان به هیئت رئیسه مجلس ارائه شد

دلخوش: مخفی بودن آرا پیش‌بینی شده تا در مواقع ضروری رای‌گیری مخفیانه انجام شود

تهران (پانا) - عضو هیئت رئیسه کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس یازدهم از ارسال طرح شفافیت آرای نمایندگان به هیئت رئیسه برای بررسی در صحن خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۳۰۳۲۲
لینک کوتاه کپی شد
طرح شفافیت آرای نمایندگان به هیئت رئیسه مجلس ارائه شد

به گزارش روابط عمومی مجلس، سیدکاظم دلخوش اباتری در تشریح آخرین وضعیت بررسی طرح شفافیت آرای نمایندگان در کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس گفت: پس از ارجاع این طرح به کمیسیون کارگروهی براساس ماده 142 آیین نامه داخلی تشکیل شد تا طرح شفافیت آرا نمایندگان را مورد بررسی قرار دهد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: روند رسیدگی به طرح شفافیت آرای نمایندگان در کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس به پایان رسیده و برای قرار گرفتن در دستور کار صحن به هیئت رئیسه ارسال شده است.

وی درخصوص انتقادات مطرح شده درباره مخفی بودن آرای نمایندگان در برخی موارد، بیان کرد: مخفی بودن آرا برای همه موارد نیست بلکه زمانی مطرح است که علنی بودن آرا نمایندگان به ضرر نظام باشد.

دلخوش گفت: در آیین نامه داخلی مخفی بودن آرا پیش بینی شده تا در مواقع ضروری رای گیری مخفیانه انجام شود اما با این حال اصلاحات لازم صورت گرفته و به زودی در صحن مجلس مطرح می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار