مدیرکل کمیته امداد استان خبر داد:

بافت 1795 مترمربع فرش توسط مددجویان زنجانی

زنجان (پانا) - از ابتدای امسال تاکنون از طریق هزار و 16طرح فرش‌بافی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان هزار و 795 مترمربع فرش، گلیم ، قالی و تابلو فرش بافته‌شده است.

کد مطلب: ۱۱۳۰۲۰۸
لینک کوتاه کپی شد
بافت 1795 مترمربع فرش توسط مددجویان زنجانی

به گزارش اداره کل کمیته امداد استان زنجان، هدایت صفری، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان ضمن ارائه گزارشی از طرح های ارائه شده در زمینه بافت فرش و گلیم گفت: هزار و 16 طرح در زمینه هنر فرشبافی برای اشتغال و خودکفایی در استان زنجان برای جامعه هدف این نهاد ایجاد شده است.

او ادامه داد: طرح اشتغال فرش‌بافی از طرح‌های زودبازده با بهره‌وری مناسب بوده و تلاش می‌شود با توسعه این طرح زمینه درآمدزایی خانوارهای مددجویی تحت حمایت این نهاد بیش از پیش فراهم شود.
صفری افزود: با فعالیت مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان در طرح اشتغال فرش‌بافی در این استان از ابتدای امسال تاکنون هزار و 16 تخته فرش، گلیم و تابلو فرش توسط جامعه هدف این نهاد بافته‌شده است.
وی با بیان اینکه از مجموع فرش بافته‌شده توسط مددجویان، 769 تخته قالی، و 163 عدد تابلو فرش بوده است، ادامه داد: 84 طرح فرشبافی نیز توسط راهبران شغلی در بین مددجویان تحت حمایت ایجاد شده است و در 6 ماهه نخست سال‌جاری هزار و 370 مورد بازدید از طرح ها صورت گرفته است.
صفری اضافه کرد: تسهیلات 5 ‌الی 50 میلیون تومانی بسته به نوع دار قالی و کیفیت مواد اولیه پشم وکرک همچنین جنس طرح فرش‌بافی ابریشم و یا خامه برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان به‌منظور درآمدزایی برای جامعه هدف این نهاد و با استفاده از منابع داخلی کمیته امداد و منابع بانکی به صورت قرض الحسنه ایجاد می‌شود.
مدیرکل استان افزود: از ابتدای امسال تاکنون در مجموع هزار و 795مترمربع فرش، گلیم و تابلو فرش در قالب طرح‌های اشتغال، فرش‌بافی توسط مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان بافته‌شده است.
صفری با بیان اینکه بازاریابی برای فروش محصولات تولیدی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان در طرح فرش‌بافی از اقدامات مهم این نهاد است، افزود: محصولات تولیدی طرح‌های فرش‌بافی از جمله فرش، گلیم و تابلو فرش از ابتدای امسال تاکنون هفت میلیارد و 383 میلیون ریال به فروش رسیده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار