مدیر کل شهر تهران در گفت و گو با مدیران مدارس منطقه۱۷ و ۱۹ اعلام کرد:

اطلس آموزشی مشخص می کند دانش‌آموز از چه سیستمی برای آموزش استفاده می کند

تهران (پانا) - عبدالرضافولادوند، مدیرکل شهر تهران درگفت و گوی زنده بامدیران مناطق 17 و 19 که در بسترشبکه شاد برگزار شد، بر طراحی اطلس آموزشی برای مشخص شدن درصد دانش آموزانی که از گوشی، تبلت و یا شبکه‌های تلویزیونی استفاده می کنند، تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۱۳۰۱۸۱
لینک کوتاه کپی شد
اطلس آموزشی مشخص می کند دانش‌آموز از چه سیستمی برای آموزش استفاده می کند

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش وپرورش شهر تهران، عبدالرضا فولادوند در گفتگوی تصویری با مدیران مدارس مناطق 17 و 19 شهر تهران که با حضور مهدی نیکبخت، مدیر آموزش و پرورش منطقه 17 و هادی حنیف نیا، مدیر آموزش و پرورش منطقه 19 برگزار شد؛ با اشاره به اینکه متناسب با نیاز، شرح وظایف جدیدی را باید برنامه‌ریزی کنیم، اظهار کرد: مشکلات امروز با برنامه‌ریزی‌ها و تجربیات قبلی قابل حل نیست و باید با تلاش و کوشش در راه ایجاد و استفاده از ارتباطات کاری جدید و فناوری؛ مشکلات و موضوعات مختلف را مرتفع کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با تسلیت ایام حزن و اندوه اهل بیت عصمت و طهارت، افزود: انتظار داریم که در راستای ارتباط با معلمان، دانش‌آموزان و اولیا با ابتکار عمل، ارتباطات مفید و موثرتری مابین مدارس و خانواده ها برقرار شود. زیست بوم جدید اقتضا می کند تا شرح وظیفه جدید طراحی شود.

وی شبکه شاد را اولین و گسترده ترین شبکه ایرانی دانست و اضافه کرد: شبکه شاد توانسته در پهنه کل کشور به تمام دانش‌آموزان توسعه پیدا کند و حدود ۱۵ میلیون عضو دارد و چون تازه تاسیس شده خالی از ایراد و مشکل نیست، ولی مسئولین به دنبال حل این مشکل هستند. همچنین وزارت ارتباطات و اطلاعات در حال کمک برای توسعه بسترهای شبکه شاد است.

مدیرکل آموزش و پرورش پایتخت افزود: توسعه شبکه شاد یعنی مدیریت متمرکز بر آموزش؛ ما نباید اجازه دهیم آموزش از دست آموزش و پرورش خارج شود. باید آموزش و پرورش نظارت مستقیم بر آموزش داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه اطلس آموزشی برای هر مدرسه تدوین شود، ادامه داد: مدیران در خط مقدم تعلیم و تربیت هستید و در هر مدرسه می بایست مشخص شود، دانش آموزان از چه سیستمی برای آموزش استفاده می کنند. در اطلس آموزشی باید تعیین شود که چند درصد از دانش آموزان از گوشی، تبلت و یا شبکه‌های تلویزیونی استفاده می کنند و چه میزان از دانش آموزان باید از بسته های آموزشی و درسنامه بهره مند شوند.

فولادوند با توجه به شرایط پیش آمده با شیوه بیماری کرونا و وضعیت حضور مدیر و معاونین در مدارس خاطرنشان کرد: در هر مدرسه یکی از معاونت‌ها به عنوان معاون فناوری انتخاب شود، زیرا فناوری مهمترین بخش برای برنامه‌ریزی ها است.

وی مدرسه را مرکز فرماندهی و رصد آموزش قلمداد کرد و افزود: آموزش تعطیل بردار نیست؛ مدرسه تعطیلی ندارد و تقاضا دارم با توجه به تلاش ها مراقبت ویژه از سلامت دانش آموزان، معلمان و فرهنگیان به عمل آید. ارتباط با اولیا را از طریق همین شبکه شاد برقرار کنید و خواسته های آنها را به صورت غیرحضوری پیگیری کرده و این تهدید را به فرصت مبدل کنید.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با تاکید بر رعایت دقیق ساعات تدریس کلاس های آموزش های مجازی گفت: میزان ساعت تدریس ۲۵ دقیقه در ابتدایی و 35 دقیقه در دوره متوسطه رعایت شود و برنامه های ورزشی؛ قرآنی، هنر و پرورشی به نحو احسن در برنامه های روزانه و کلاس های مجازی دیده شود، زیرا از بیماری واگیر کرونا نگران هستیم، ولی متاسفانه عدم تحرک دانش‌آموزان موجب می‌شود تا بیماری‌های غیرواگیر افزایش یابد و اضافه وزن دانش آموزان زمینه بیماری‌های دیگر را فراهم می کند.

وی در پایان با قدردانی از حضور صددرصدی مدیران مناطق 17 و 19 در این نشست تصویری که در بستر شبکه شاد برگزار شد؛ به برخی سوالات مدیران مدارس پاسخ داد و گفت: زحمات و تلاش هایی که فرهنگیان از پانزدهم شهریور کشیده اند، حقوق آنها پابرجاست و حتماً این موضوع پیگیری خواهد شد. همچنین امتحانات دوره ابتدایی به استثنای پایه ششم بر عهده معلمان است و پایه ششم و نهم به صورت حضوری خواهد بود و برخی دروس پایه هفتم و هشتم و یازدهم نیز هماهنگ و حضوری برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار