در آیین افتتاحیه مدرسه مجازی شعر و داستان؛

محدثی خراسانی: مدرسه بهترین مکان برای کشف استعدادهای ادبی است

تهران (پانا) - محدثی خراسانی شاعر معاصر مدرسه را بهترین مکان برای کشف استعدادهای ادبی توصیف کرد که باید نقش خود را در این حوزه ایفا کند.

کد مطلب: ۱۱۳۰۱۰۴
لینک کوتاه کپی شد
محدثی خراسانی: مدرسه بهترین مکان برای کشف استعدادهای ادبی است

مصطفی محدثی خراسانی در آیین افتتاحیه مدرسه مجازی شعر و داستان که بعدازظهر یک‌شنبه 20 مهرماه 99، با حضور علیرضا کاظمی معاون پرورشی و عبدالرسول عمادی مشاور وزیر در معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، درباره اهمیت راه‌اندازی محلی برای استعدادهای دانش‌آموزی در حوزه شعر و داستان در دستگاه تعلیم و تربیت اظهار کرد: من هوشمندی مسئولان معاونت پرورشی و فرهنگی را در درک و تشخیص این ضرورت را تحسین می‌کنم. البته حدود 25-30 سال پیش کانون‌های شهر و داستان با تشخیص همین ضرورت شکل گرفت که متاسفانه با وقفه‌ای در فعالیت آن مواجه بودیم و حال باید جبران مافات شود و این حرکت عظیم در آموزش و پرورش شکل گیرد.

وی با مقایسه وضعیت شعر جوان در دو دوره قبل و بعد از انقلاب اسلامی در کشور گفت: در سال‌های قبل از انقلاب شعر با این گستردگی در میان جوانان به چشم نمی‌خورد، چه به لحاظ تعداد شاعران و چه مخاطبان شعر؛ اما در سال‌های بعد از انقلاب جوانان اقبال چشمگیری به شعر نشان دادند. امروز شعر هنر و ثروت ملی ماست. شعر رسانه‌ای است که در طول تاریخ فرهنگ‌ساز و انتقال‌دهنده فرهنگ بوده است.

این شاعر مشهدی ادامه داد: اکنون علیرغم اینکه رقیبانی جدی پیدا کرده - چه در هنرهای شنیداری، چه تصویری - کماکان شعر در لایه‌های زیرین فرهنگی ما کارکرد خود را دارد و نقش محوری خود را ایفا می‌کند و برای سایر حوزه‌ها الهام‌بخش است.

محدثی خراسانی در پایان خاطرنشان کرد: انشاالله تلاش‌های دوستان هم غفلت‌های گذشته را جبران خواهد کرد و هم افقی فراروی شعر جوان خواهد گشود تا بار دیگر مدرسه، که بهترین جا برای کشف استعدادهای ادبی است، نقش خود را در این حوزه ایفا کند.

این شاعر سپس یکی از سروه‌های خود با موضوع زیارت امام رضا (ع) را برای حاضران قرائت کرد.

گفتنی است، مصطفی محدّثی خراسانی شاعر مشهدی سردبیر مجله شعر و عضو شورای شعر مرکز موسیقی صدا و سیما بوده‌است. وی فعالیت‌های شعری خود را از دوره‌ی نوجوانی آغاز کرد و با راه‌یابی به انجمن‌های ادبی به طور جدّی‌تر به سرودن شعر پرداخت و مدت ١٥ سال مسئول گروه شعر سازمان تبلیغات اسلامی مشهد بود.

مصطفی محدثی از قالب‌های شعری کلاسیک بیشتر تمایل به سرودن غزل، دوبیتی و رباعی دارد. از محدثی تاکنون چند مجموعه شعر به نام «هزار مرتبه خورشید»، «شاعران پروازی» و «گزیده ادبیات معاصر شماره 46» به چاپ رسیده‌است

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار