اجرای طرح ملی کوچ در مدارس سیستان و بلوچستان

زاهدان (پانا) - معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل  آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان از آغاز اجرای طرح کوچ از 26 مهر ماه امسال خبر داد و گفت این طرح برای مدیریت وزن و کاهش چاقی دانش‌ آموزان اجرا می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۳۰۱۰۲
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح ملی کوچ در مدارس سیستان و بلوچستان

محمد الیاس انصاری در گفت و گو با پانا اظهار کرد: هدف کلی این پروژه تحت عنوان کوچ (کنترل وزن و چاقی)، افزایش دانش و بهبود نگرش و کمک به دانش آموزان در مدیریت وزن و داشتن سبک زندگی فعال و سالم است که تعداد 800 هزار دانش آموز در سراسر استان را تحت پوشش قرار می دهد.

وی تصریح کرد: سنجش اولیه شاخص توده بدنی در هفته تربیت بدنی (26 مهر تا دوم آبان ماه) انجام می گیرد و پس از ارائه مشاوره و راهنمایی به دانش آموزان در اسفند ماه سنجش ثانویه شاخص توده بدنی صورت می گیرد.

انصاری تصریح کرد: این پروژه از 26 مهر همزمان با هفته تربیت بدنی در همه مدارس استان شروع می شود و تا 15 آبان سنجش اولیه از وضعیت ترکیب بدنی دانش آموزان در همه دوره های تحصیلی انجام و در سامانه سناد ثبت می شود.

وی ادامه داد: پس از مرحله شناسایی، دانش آموزان دارای اضافه وزن ضمن امضای میثاق نامه اجرای طرح، آموزش ها، تمرینات ورزشی، کنترل تغذیه، آموزش های لازم تغذیه ای زیر نظر مشاور تغذیه و برنامه های آموزشی فعالیت بدنی در منزل را با راهبری کارشناسان تربیت بدنی و سلامت فرا می گیرند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان اضافه کرد: دومین مرحله سنجش وضعیت ترکیب بدنی دانش آموزان در اسفند عملیاتی می شود و دانش آموزانی که موفق به کاهش وزن شده اند، در 15 اسفند ماه هم زمان با روز درختکاری ضمن غرس یک اصله نهال به عنوان نماد موفقیت، احکام موفقیت در مدیریت وزن و کنترل چاقی را دریافت می کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار