17 مرکز مشاوره برای دانش‌آموزان استثنایی راه‌اندازی می‌شود

تهران (پانا) - رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی از راه اندازی ۱۷ مرکز مشاوره در سال تحصیلی جاری برای دانش‌آموزان استثنایی خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۳۰۰۳۲
لینک کوتاه کپی شد
17 مرکز مشاوره برای دانش‌آموزان استثنایی راه‌اندازی می‌شود

به گزارش ایرنا، سیدجواد حسینی درباره خدمات ارائه شده در حوزه سلامت روان دانش‌آموزان استثنایی اظهار داشت: در حال حاضر حدود ۳۱ مرکز مشاوره برای دانش‌آموزان استثنایی وجود دارد که قرار است امسال ۱۷ مرکز دیگر نیز به آن افزوده شود.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش استثنایی ۸۰۰ نفر مشاور و مدد کار اجتماعی دارد که در مراکز مشاوره مشغول خدمات رسانی به دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها هستند. در واقع این مشاوران هم خدمات رسانی به دانش‌آموزان در زمینه مسائل روانشناختی و هم مشاوره به معلمان و دانش‌آموزان را مدنظر دارند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه علاوه بر خدمات مشاوره‌ای، خدمات توانبخشی هم به دانش‌آموزان داده می‌شود، گفت: مشکلات دانش‌آموزان استثنایی بیشتر در حوزه برقراری ارتباط با معلم، مدرسه، مدیر، خانواده‌ها و سایر شهروندان است، همچنین مشکلات آموزشی و شناختی دیگر مانند اضطراب و افسردگی آنها هم بررسی می‌شود.

صدای همراه برای دانش‌آموزان استثنایی

حسینی به راه‌اندازی طرح ندای همراه اشاره کرد و یادآورشد: مشاوران در طرح ندای همراه به دانش‌آموزان، معلمان، مدیران و اولیا در خصوص طرح تلفیقی فراگیر خدمات مشاوره‌ای ارائه می‌کنند.

وی ادامه داد: طرح تلفیقی فراگیر برای دانش‌آموزان استثنایی است که در مدارس عادی مشغول تحصیل هستند، این دانش‌آموزان در مدارس عادی برای برقراری ارتباط با مدیر، معاون، مربی مدرسه و حتی سایر همکلاسی‌های خود در بسیاری از مواقع دچار مشکل می‌شوند که مشاوران کمک می‌کنند تا این مشکلات حل شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: ۱۶ مشاور برجسته در سامانه ندای همراه مستقر شده‌اند و برای راهنمایی به دانش آموزان، اولیا، مدیران و معلمان مدرسه آموزش دیده اند. همچنین این مشاوران آمادگی خدمات رسانی به خانواده‌ها را نیز دارند.

حسینی در ادامه به طرح صدای همراه اشاره کرد و گفت: در این طرح شماره ۸۰۰ مشاور و ۳۱ مرکز مشاوره در اختیار خانواده‌ها و دانش‌آموزان قرار می‌گیرد تا تحت عنوان صدای همراه بتوانند از خدمات مشاوره‌ای به صورت تلفنی نیز بهره‌مند شوند.

در آموزش و پرورش به همان اندازه که برای کسب علم و دانش تلاش می شود لازم است سلامت جسم و روان دانش آموزان را نیز مد نظر قرار دارد.

۱۸ تا ۲۴ مهر ماه، به عنوان هفته بهداشت سلامت روان نام‌گذاری شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار