در راستای مقابله با کرونا؛

۱۴۹ واحد متخلف بهداشتی در شهرستان دیّر جریمه و پلمب شد

دیر(پانا)_ رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت در راستای بسیج ملی مقابله با کووید ۱۹ تاکنون ۱۴۹ واحد صنفی متخلف در شهرستان دیّر جریمه و پلمب شده است.

کد مطلب: ۱۱۲۹۹۸۲
لینک کوتاه کپی شد
۱۴۹ واحد متخلف بهداشتی در شهرستان دیّر جریمه و پلمب شد

احمد آخوندی در حاشیه بازدید از واحدهای صنفی شهر دیر در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: در راستای اجرای طرح مبارزه با ویروس کرونا و نظارت بر نحوه اجرای مصوبات ستاد مقابله با کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در واحدهای صنفی، همکاران ما در واحد بهداشت محیط کار بازرسی و نظارت از این واحدهای صنفی را در دستور کار خود قرار دادند و به طور جدی وضعیت طرح رصد و پایش می‌شود.
وی گفت: تاکنون ۸ هزار و ۲۰۰ مورد بازدید از مراکز و اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی در سطح شهرستان دیر صورت گرفته است و در این زمینه پنج تیم نظارت در دو نوبت صبح و عصر فعال است.
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر افزود: در مجموع ۱۴۹ واحد متخلف که پروتکل‌های بهداشتی و مصوبات ستاد مقابله با کرونا را رعایت نمی‌کردند، پلمب و جریمه شدند که ۷۴ واحد صنفی متخلف تعطیل و ۷۵ صنف دیگر نیز پس از طی مراحل قانونی جریمه شدند.
وی گفت: واحدهای متخلف شامل سوپرمارکت، نانوایی، میوه فروشی، عمده‌فروشی مواد غذایی، رستوران و بیرون بر، آش فروشی، ماهی‌فروشی هستند.
آخوندی با تأکید بر رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی گفت: بسیاری از صنوف دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند اما تعدادی نیز در این زمینه سهل‌انگاری دارند که شبکه بهداشت و درمان جهت پیشبرد و صیانت از سلامت شهروندان برابر مقررات با آنان برخورد خواهد شد.
وی با اعلام تداوم و تشدید بازرسی‌های بهداشتی خاطرنشان کرد: سامانه تلفنی ۱۹۰ آمده دریافت گزارش‌های مردم بوده و شهروندان در صورت مشاهده مشکلات بهداشتی و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توانند با این سامانه تماس گرفته تا همکاران ما در کوتاه‌ترین زمان ممکن نسبت به بررسی آن اقدام کنند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار