مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران:

تاثیر روانی کرونا بر گروه‌های مختلف جامعه به ویژه دانش‌آموزان قابل توجه است

تهران(پانا)- مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران به مناسبت فرا رسیدن ۱۰ اکتبر روز جهانی سلامت روان عنوان کرد امسال برنامه‌های این مناسبت در حالی برگزار می‌شود که همه‌گیری بیماری کرونا وجود دارد و تاثیر روانی این بیماری بر دانش‌آموزان قابل توجه است.

کد مطلب: ۱۱۲۹۹۷۶
لینک کوتاه کپی شد
تاثیر روانی کرونا بر گروه‌های مختلف جامعه به ویژه دانش‌آموزان قابل توجه است

محمد صیدلو در پیامی که به مناسبت هفته سلامت روان منتشر کرد، تصریح کرد: روز جهانی سلامت‌ روان با هدف آگاهی‌بخشی هرچه بیشتر از مسائل مربوط به سلامت روانی افراد جامعه نام‌گذاری شده است. در کشور ما این روز به علت اهمیت زیاد سلامت روان طی یک هفته و با برنامه‌های متنوع در مدارس گرامی داشته می‌شود.

او با بیان این که امسال شعار جهانی سلامت‌روان "سلامت‌روان برای همه، سرمایه‌گذاری بیشتر، دسترسی بیشتر برای همه و همه جا" است، افزود: چالش‌های ایجاد شده برای دانش‌آموزان که گروه بزرگی از جامعه هستند با توجه به این که در حال حاضر اکثر آموزش‌ها در فضای مجازی انجام می‌شود، عملا تربیت چهره به چهره که از موفق‌ترین روشهای تربیتی است با مشکلاتی روبه‌رو شده و عدم رویارویی معلمان با دانش‌آموزان و همچنین عدم رصد سلامت ‌روان آنها تاثیر بسزایی در تربیت آینده‌سازان دارد.

صیدلو با اشاره به اینکه کنترل یادگیری متربیان در فضای مجازی تا اندازه‌ای قابل قبول است، ادامه داد: رسیدگی به مسائل سلامت روان بچه‌ها نیاز به حضور فیزیکی و مشاهده دارد و این موضوع وظیفه آموزش و پرورش را در یافتن راهکارهایی مناسب برای کنترل سلامت روانی دانش‌آموزان بیش از پیش سخت‌تر و سنگین‌تر می‌کند.

او با تاکید بر این که اهمیت سرمایه‌گذاری در تامین سلامت‌ روان جامعه بیش از گذشته باید سرلوحه مدیران ارشد قرار گیرد، گفت: برنامه‌ریزی باید به شکلی انجام شود که اکثر افراد محروم جامعه از خدمات سلامت‌روان بهره‌مند شوند. آموزش‌ها و توانمندسازی روانی دانش‌آموزان تنها راهی است که می‌شود آنها را در مقابل بحرانهای مختلف اجتماعی مقاوم کرد و در کنار آن برنامه‌هایی برای خانواده‌ها تدوین کرد، زیرا یکی از عوامل تاثیرگذار در تربیت، آگاهی و همراهی پدر و مادر و در بستر خانواده انجام می‌شود و این هفته بهانه‌ای ا‌ست برای آگاهی‌بخشی کلی اقشار مختلف جامعه اعم از دانش‌آموزان، والدین و همکاران فرهنگی جهت آشنایی آنان با راه‌های افزایش و ارتقای سلامت روان.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در ادامه گفت: توجه لازم به خودمراقبتی و راههای تقویت آن یکی دیگر از برنامه‌های مهم در این راستاست. معلم، مدیر، ناظم و همه ارکان مدرسه باید با این موضوع مهم یعنی خودمراقبتی و تقویت سلامت ‌روان خود و خانواده آشنایی کامل داشته باشند تا بتوانند با انرژی لازم نسبت به تربیت روان دانش‌آموزان اقدام کنند. جامعه‌ای سالم و عاری از خطر است که افراد آن علاوه بر تامین نیازهای اولیه زندگی، توانایی و مهارت‌های لازم را به افراد آن جامعه آموزش می‌دهند، تا در مواجهه با انواع مشکلات و چالش‌ها بتوانند زندگی شاد و سالمی داشته باشند.

صیدلو خاطر نشان کرد: اداره امورتربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیبهای اجتماعی این اداره کل ضمن ابلاغ دستورالعمل این هفته به تمام مناطق و مدارس تحت پوشش، درتلاش است تا با برنامه‌هایی مثل آموزش معلمان، مشاوران و عوامل اجرایی مدارس، تقدیر از پیشکسوتان حوزه مشاوره، شروع برگزاری کلاس‌های توانمندسازی مشاوران مدارس، اعضای تخصصی هسته‌ها و مراکز مشاوره، توانمندسازی روانی_اجتماعی دانش‌آموزان در مدرسه و فضای مجازی و برنامه‌های متنوع دیگر گام‌های بلندی در راستای بهبود وضعیت سلامت ‌روان جامعه بردارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار