تبیین برنامه‌های راهبردی سه ماهه سازمان دانش آموزی منطقه ۱۷

تهران(پانا)- جلسه کمیته برنامه ریزی فعالیتهای سازمان دانش آموزی منطقه ۱۷، با حضور مهدی نیکبخت، مدیر آموزش و پرورش منطقه ، طاهره پورمحمود، معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه، عباسعلی خانمحمدی، معاون پشتیبانی منطقه، ربابه حسینی صفا، مدیر سازمان دانش آموزی و نمایندگان مربیان منطقه برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۲۹۹۶۸
لینک کوتاه کپی شد
تبیین برنامه‌های راهبردی  سه ماهه سازمان دانش آموزی منطقه ۱۷

در ابتدا مهدی نیکبخت، در رابطه بافعالیت های سازمان دانش آموزی گفت: تبیین راهبردها، مصوبات و اقدامات همکاران در مورد تربیت دانش آموز صالح به عنوان مثال: یک خبرنگار پانا، عکاس دانش آموز و یا عضو فعال درمجلس شورای دانش آموزی، می تواندراه میانبری برای کسب مهارتهای دانش آموزان است و البته در آینده ی نزدیک با آنها می تواند در زمینه اشتغال خود راحت تر تصمیم بگیرد.

نیکبخت در ادامه افزود: تدوین یک بانک اطلاعاتی از مربیان پیشتاز و دانش آموزان مورد انتظار است. با استفاده از این بانک اطلاعاتی، می ‌توان برای هر آموزش، نیروی مورد نظر را در کمترین فرصت آماده کرد. شناساندن و معرفی دانش آموزان پیشتاز فعال که تمام ویژگی های یک دانش آموز پویا را دارد در فضای مجازی به دیگر دانش آموزان، می‌تواند انگیزه ای برای کسب مهارت های پیشتازان شود.همچنین تشکیل یک رسد تشکیلاتی جهت انجام مراسمات مختلف ملی مذهبی منطقه می تواند راهگشا و درآمد زا شود.

وی اهمیت خروجی در سازمان دانش آموزی برای مربی و دانش آموز را بسیار ارزشمند دانستند و در این مسیر تاکید بر افزایش کیفیت بخشی فعالیتهای حوزه سازمان دانش آموزی داشتند.

طاهره پورمحمود، معاون پرورشی و تربیت بدنی گفت: تربیت دانش‌آموزان تشکیلاتی می تواند الگوی موفقی برای اجرای تمام ساحتهای مورد نظر در سند تحول بنیادین را ارائه کند، به نحوی که کلیه فعالیت های یک مدرسه توسط خود دانش‌آموزان انجام شود . به کارگیری خلاقیت ها و ابتکار عمل در بحث مهارت ها به طور خاص در هدایت تحصیلی دانش آموزان موثراست.

وی افزود: ما با از دست دادن بعضی از منابع درآمد سازمان به دلیل شیوع ویروس کرونا، همانند بوفه و سرویس ها می‌توانیم از راهکارهایی برای جبران این مبالغ بهره‌مند شویم. همچنین توانمندسازی معاونین و مربیان تربیتی برای ارتقاء کیفیت مهارت های تشکیلاتی جزء اهداف بلند مدت سازمان دانش آموزی منطقه است

حسینی صفا، مدیر سازمان دانش آموزی منطقه17، در رابطه با دستورالعمل های راهبردی تبیین برنامه های فصلی سازمان دانش آموزی گفت: هزینه ثبت نام دانش آموزان و مربیان به عنوان یک تشویق در جذب حداکثری اعضا در سامانه پیشتازان رایگان شود.. در نظر داریم دوره‌های آموزشی را به صورت مجازی به ویژه در زمینه خبرنگاری پانا و عکاسی برگزار کنیم همچنین‌توانیم تولید محتوای سازمان دانش آموزی را راهکاری برای ایجاد فضای شاد و پرنشاط در مدارس با هدف کاهش افسردگی آنها در زمانی که اکثر اوقات ساکن منزل هستند تولید و تدوین کنیم.

همچنین نمایندگان مربیان نظرات و راهکارهای خود را مطرح کردند.

در پایان از مربیان و دانش آموزانی که در طرح تولید محتوای سازمان دانش آموزی فعالیت داشتند تقدیر و تشکر بعمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار