ارائه نظرات و پیشنهادات در مورد پیش نویس آئین نامه اجرایی جدید مدارس

تهران (پانا) - مشارکت مدیران و معلمان و کارشناسان ادارات و مناطق در ارائه خدمات آموزشی و تربیتی و ارائه نظرات آنها در زمینه پیش نویس آئین نامه اجرایی جدید مدارس در معاونت آموزش متوسطه مطرح شد.

کد مطلب: ۱۱۲۹۹۰۴
لینک کوتاه کپی شد
ارائه نظرات و پیشنهادات در مورد پیش نویس آئین نامه اجرایی جدید مدارس

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران، پانته آدرّی، معاون آموزش متوسطه شهر تهران در خصوص نقش آئین نامه اجرایی مدیر گفت: بدون تردید عرصه خدمات آموزشی و تربیتی به دانش آموزان در راستای تربیت شهروندان مومن و متخلص، کارآمد و کارآفرین، خلاق و وفادار به ارزش های دینی و ملی نیازمند تصویب قوانینی است که تسهیل گر و تقویت کننده تحقق اهداف آموزشی و پرورشی باشد، تا مجریان نظام تعلیم و تربیت بتوانند با بهره گیری از توانمندی ها، مهارت ها ، شایستگی ها و صلاحیت های حرفه ای خویش و در چارچوب قوانین و مقررات به ایفای مسئولیت بپردازند.

نماینده شورای عالی آموزش و پرورش در شهر تهران افزود: در دنیای متحول و متغیر کنونی بسیاری از مفاهیم نظری، رویکردها، کارکردها و روش های حاکم در حوزه تعلیم و تربیت دستخوش تغییر و دگرگونی شود و قوانین و مقررات نیز باید هم باید هم پای سایر عوامل بادرک شرایط و نیاز زمان و التزام به اصول و مبانی تربیتی و تحولات محیطی به روز شوند و امکان دستیابی به اهداف را برای امروز و فردای کشور فراهم سازند.

معاون آموزش متوسطه پایتخت با تاکید بر ضرورت مشارکت مدیران و معلمان و کارشناسان ادارات و مناطق گفت: اکنون پیش نویس آئین نامه اجرایی مدارس در کمیسیون معین شورای عالی آموزش و پرورش در حال بررسی است و انتظار می رود پس از مطالعه دقیق پیش نویس آئین نامه اجرایی به منظور تقویت و همه جانبه نگری در تدوین آن نظرات و پیشنهادات صاحب نظران در موارد زیر حداکثر تا 99/07/30 به نشانی پایگاه اطلاع رسانی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران پیوند "پیشنهادات آیین نامه اجرایی جدید مدارس" ارسال شود.

فصل ها و مفاد عباراتند از:

آیا عناوین فصل ها و مفاد ماده های پیش نویس آیین نامه اجرایی از بسندگی لازم برخورداراست؟ توضیح دهید.

قابلیت اجرا: پیش نویس آیین نامه اجرایی تا چه اندازه از قابلیت اجرایی شدن در سطح مدرسه برخورداراست؟توضیح دهید.

کفایت اختیارات: آیا اختیارات واگذار شده به ارکان مدرسه در پیش نویس آیین نامه اجرایی،برای اداره مدرسه کفایت می کند؟درصورت عدم کفایت لازم پیشنهادهای خودرارائه نمایید.

تاثیر در بهبود کیفیت: آیا اجرای مفاد پیش نویس آیین نامه اجرایی در عمل، به بهبود کیفیت فضای مدرسه و فعالیت های آموزشی تربیتی کمک می کند؟ توضیح دهید.

مفاد زائد و بی اثر: مواردی که لازم می دانید از آیین نامه مذکور حذف شود را به طور مشخص ذکر کنید.

کاستی های احتمالی: مواردی که لازم می دانید به آیین نامه افزوده شود را به طور مشخص ذکر کنید. به ویژه به خلاء های موجود در پیش نویس آیین نامه اجرایی اشاره نمایید.

حمایت از چرخش های تحولی: پیش نویس آیین نامه اجرایی تا چه اندازه با چرخش های تحولی مندرج در سند تحول بنیادین مطابقت دارد؟ توضیح دهید.

انطباق با اسناد تحولی: با توجه به محتوای اسناد تحولی (مبانی نظری با تاکید برچرخش های تحولی، سند تحول، برنامه زیرنظام ها و اهداف دوره های تحصیلی ) پیشنهادهای کاربردی خودرا برای انطباق بیشتر مفاد آیین نامه با اسناد مذکور ارائه فرمایید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار