پیشتازان در اعتلا و غنای فعالیتهای پرورشی بسیار موثرند

تهران (پانا) -خدیجه آزاد، مدیر سازمان دانش آموزی منطقه 5 تهران درباره مهمترین دغدغه های این روزهای سازمان دانش آموزی منطقه5 سخن گفت.

کد مطلب: ۱۱۲۹۸۶۲
لینک کوتاه کپی شد
پیشتازان در اعتلا و غنای فعالیتهای پرورشی بسیار موثرند

خدیجه آزاد، مدیر سازمان دانش آموزی منطقه۵؛ در گفت و گو با پانا به تشریح فعالیتها و دغدغه های سازمان دانش آموزی منطقه ۵ پرداخت.
وی گفت: یکی از مهمترین فعالیتها در سازمان دانش آموزی جذب دانش آموزان علاقمند در گروه‌های پیشتازان است. دانش آموزان به این واسطه در فعالیتهای مختلف شرکت می کنند و کار تیمی را می آموزند. این امر در پرورش اجتماعی و بالندگی استعدادهای نهفته دانش آموزان تاثیر به سزایی دارد.
آزاد افزود: در سالهای گذشته و پیش از شیوع ویروس کرونا، در منطقه ۵ همه دانش آموزان عضو سازمان دانش آموزی منطقه با لباس و کاور گروه پیشتازان بانشاط بسیار در تمام فعالیتها شرکت می کردند. این فعالیتها در منطقه شامل برگزاری کلاسهای آموزشی حضوری در زمینه های چادرزنی، چوب و گره، فرامین گنگ بود. همچنین برگزاری مسابقات فوتسال برای دانش آموزان پسر و والیبال برای دانش آموزان دختر و اجرای مراسم صبحگاه مشترک در محل اداره آموزش و پرورش منطقه۵ از دیگر برنامه ها بود. برگزاری اردوهای تشویقی برای همه پیشتازان و شرکت فعال در اردوی کشوری رامسر و همچنین شرکت فعال در تمام فعالیتهای فرهنگی و مناسبتی در سطح منطقه علاوه بر فعالیتهای مدارس از جمله این فعالیت ها بود.
مدیر سازمان دانش آموزی منطقه ۵ با اشاره به نحوه فعالیت‌های سازمان دانش آموزی منطقه در شرایط کرونا، گفت: در سال جاری، فعالیتهای پرورشی نیز مانند امور آموزشی به روش مجازی انجام می‌شود. در شبکه شاد گروه پیشتازان تشکیل شده است و همه مربیان پیشتاز در این گروه فعالیتهای مدارس خود را ارائه داده و از توصیه ها و آموزش‌های ارائه شده استفاده می کنند. در تمام مناسبتها کلیپ های مناسب که توسط پیشتازان تهیه شده است در گروه ارائه می شود. همچنین فیلم های آموزشی مخصوص پیشتازان شامل چادرزنی، چوب و گره و فرامین گنگ، در اختیار مربیان قرار گرفته است و به مربیان توصیه شده که در مدرسه گروه مجازی پیشتازان را تشکیل دهند و این فیلم های آموزشی را به دانش آموزان ارائه دهند.
آزاد افزود: از مربیان خواسته شده تا آثار خلاقانه پیشتازان را جمع آوری کرده و برای سازمان دانش آموزی منطقه ارسال کنند تا در کانال پیشتازان شبکه شاد به نمایش گذاشته شود. همچنین مربیان با تشویق دانش آموزان علاقمند به خبرنگاری و عکاسی سعی در شناسایی و معرفی استعدادها دارند.
وی گفت: امسال به جهت ایجاد انگیزه برای جذب بیشتر پیشتازان و توسعه فعالیتها حق عضویت دریافت نمی شود و ثبت نام به صورت رایگان انجام می شود و هدف از انجام همه این فعالیتها این است که مربیان دلگرم باشند که کارها دیده می شود. همه تلاشهای شان ارزشمند و شایان توجه است.
خدیجه آزاد گفت: من تمام سعی ام این است که در منطقه نفر اول و پیشتاز در تمام کارهای پرورشی باشم زیرا معتقدم نقش گروه پیشتازان در اعتلا و غنای فعالیتهای پرورشی بسیار موثر و پویاست. به کار پیشتازان بسیارعلاقمند هستم و دوست دارم که پرچم پیشتازان برفراز این واحد برافراشته باشد و این واحد با نام پیشتازان شناخته شود. همه همکاران سازمان دانش آموزی منطقه۵ با همین انگیزه به ایفای نقش در این امر مهم می پردازند و با علاقه امور را پیگیری می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار