درگفت‌وگو با پانا

کمتر از نیم میلیمتر؛ سهم مهرماه سیستان و بلوچستان از بارندگی‌های اخیر

زاهدان (پانا) - رئیس گروه تحقیقات هواشناسی سیستان و بلوچستان اعلام کرد همانطور که از ماه های گذشته انتظار می رفت بارش های مهرماه استان کمتر از نرمال شد و در آستانه پایان این ماه فقط کمتر از نیم میلی  متر باران باریده است.

کد مطلب: ۱۱۲۹۸۱۴
لینک کوتاه کپی شد
کمتر از نیم میلیمتر؛ سهم مهرماه سیستان و بلوچستان از بارندگی‌های اخیر

الله‌بخش ریگی در گفت وگو با پانا اظهار کرد: در حالی سه هفته از آغاز سال زراعی جدید می گذرد که برخلاف سال گذشته بارش‌های امسال در استان کاهش قابل توجهی داشته است به طوریکه ارتفاع بارش ها تا این موقع حداقل 43 برابر کمتر از پارسال بوده است.
وی افزود: همانطور که از ماه های گذشته انتظار می رفت بارش های مهرماه استان کمتر از نرمال شد و در آستانه پایان این ماه تنها کمتر از نیم میلی متر باران باریده است.
ریگی تصریح کرد: این در حالی است که سال گذشته در همین موقع میانگین بارش استان بیش از 17 میلی متر بوده است.
رئیس گروه تحقیقات هواشناسی سیستان و بلوچستان اضافه کرد: به طور کلی فصل پاییز جزو کم بارش ترین فصل های استان است و بارش های آن چندان قابل توجه نیست.
ریگی خاطرنشان کرد: بر اساس جدیدترین خروجی نقشه های پیش بینی فصلی انتظار می‌رود در ادامه فصل پاییز بارش های استان به محدوده نرمال برسد.
وی گفت: به طور میانگین جمع بارش های فصل پاییز استان بیش از 21 میلی متر است که حدود 15 میلی متر آن در آذرماه دریافت می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار