۲ میلیون ماسک تولیدی در گیلان طی هفته گذشته توزیع شد

رشت ( پانا) - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه تولید ماسک در استان به بیش از نیاز کنونی رسید، عنوان کرد فقط طی هفته گذشته یک میلیون و ۹۸۵ هزار عدد ماسک یک بار مصرف توسط واحدهای صنعتی استان تولید و در سطح استان عرضه و توزیع شد.

کد مطلب: ۱۱۲۹۷۸۹
لینک کوتاه کپی شد
۲ میلیون ماسک تولیدی در گیلان طی هفته  گذشته توزیع شد

به گزارش ایرنا، فرهاد دلق پوش عنوان کرد: بر اساس برآوردها نیاز استان در بخش های مختلف اعم از درمانی و عمومی حدود ۲ میلیون ماسک در هفته است. این میزان ماسک توزیع شده در هفته، نه تنها نیاز استان را برطرف می کند، بلکه مازاد بر نیاز هم است و پیش بینی می‌شود با آغاز فعالیت واحدهایی که برای تولید ماسک مجوز گرفته اند با تولید مازاد روبرو شویم ضمن آنکه بخش های دیگری جون خیرین و گروه های جهادی هم در این زمینه فعالیت و تولیداتی دارند.

وی با قدردانی از استاندار گیلان برای صدور مجوز به منظور توزیع ماسک در فروشگاه های بزرگ تصریح کرد: برنامه ریزی و هماهنگی لازم در این ارتباط با فروشگاه ها انجام شده تا ماسک مورد نیاز آنها را تامین کنیم.

وی رقابت پذیری کالاها را در کیفیت و قیمت دانست و خاطرنشان کرد: این موضوع علاوه بر اینکه به نفع مصرف کننده است از لحاظ بهداشتی نیز موارد لازم رعایت می شود و اکنون همه اطلاعات واحدهای تولیدی اقلام سلامت محور در سامانه جامع تجارت بارگذاری شده است.

دلق پوش با اشاره به راه اندازی واحد تولیدی پارچه برای تولید ماسک در استان در آینده نزدیک تصریح کرد: در حال حاضر این واحد در مرحله تست و آزمایش است که بخشی از مواد اولیه واحدهای تولید ماسک را تامین خواهد کرد.

وی گفت: علاوه بر ماسک، هم اکنون روزانه حدود هشت هزار لیتر مواد ضدعفونی تولید می شود در حالی که نیاز استان حدود ۲ هزار لیتر است و از این لحاظ مشکل و کمبودی در استان نداریم.

دلق پوش گفت: در حال حاضر به‌دلیل واردات بی رویه ماسک که از استان های دیگر وارد گیلان می شود، برخی واحدها از دریافت سهمیه خودشان امتناع می کنند و برخی از واحدها نیز دپوی محصولات را دارند از این رو با گشت های مشترک این واردات را کنترل کنیم و اجازه ندهیم تولیداتی یا کیفیت پایین و قیمت نامناسب وارد استان شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با تاکید بر ضرورت حمایت از تولیدات داخلی استان اظهار کرد: درصددیم ایستگاه های سلامت را افزایش دهیم و در نقاط پر تردد شهرستان ها فرمانداران با کمک شهرداران مکان هایی را برای استقرار این ایستگاه ها معرفی کنند و عموم مردم به راحتی و تحت نظارت بتوانند اقلام بهداشتی مورد نیاز را تامین کنند.

وی در ادامه با اشاره به بازرسی ها و نظارت بر واحدهای صنفی استان از لحاظ رعایت پروتکل های بهداشتی گفت: طی دو هفته اخیر با توجه به دغدغه هایی که در رعایت پروتکل های بهداشتی وجود داشت، ۱۹ مورد بازرسی های مشترک با دانشگاه علوم پزشکی از نانوایی های شهرستان رشت انجام شد و تذکرات لازم به واحدهای متخلف داده شد.

وی ادامه داد: همچنین از اول شهریور تا پانزدهم مهر ماه، ۱۰۴ مورد بازرسی از داروخانه ها و واحدهای توزیع ماسک انجام و برای ۱۱ مورد پرونده تخلف تشکیل شد.

وی گفت: در مجموع مصروفه از۳۰ اسفندماه ۹۸ تا ۱۵ مهرماه از مراکز توزیع اقلام بهداشتی و کالاهای مربوطه ۱۲ هزار و ۸۱۱ مورد بازرسی انجام شد که در جریان این بازرسی ها ۱۹۵ مورد پرونده تخلف به ارزش بیش از سه میلیارد و ۶۶۰ میلیون و ۴۷۷ هزار و ۳۰۰ ریال پرونده تشکیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار