رئیس سازمان محیط زیست تاکید کرد

رعایت استاندارد، ضامن بهبود کیفیت محیط‌زیست و توسعه پایدار

تهران (پانا) - معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت از محیط‌زیست، رعایت استاندارد را ضامن توسعه پایدار و بهبود کیفیت محیط‌زیست دانست.

کد مطلب: ۱۱۲۹۷۵۷
لینک کوتاه کپی شد
رعایت استاندارد، ضامن بهبود کیفیت محیط‌زیست و توسعه پایدار

به گزارش روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، عیسی کلانتری در پیامی به مناسبت هفته استاندارد (۱۹ تا ۲۴ مهر ماه) و نیز فرارسیدن 14 اکتبر (23 مهر ماه) روز جهانی استاندارد با شعار «حفاظت از زمین با استانداردها»، با بیان این که فعالیت‌های صنعتی، اقتصادی و کشاورزی گریز ناپذیر و جلوگیری از آنها نیز امکان ناپذیر و نا معقول است، گفت: حفاظت از محیط زیست، جلوگیری از آلودگی و تخریب خشکی، تعریف مشخص و شفاف از آلودگی و تخریب را به دست می دهد.

وی با بیان اینکه پایبندی به اصول و قواعد، باعث تعادل منطقی میان حفظ محیط زیست و فعالیت‌های رورزمره بشر می شود، اظهار کرد: رعایت مقررات می‌تواند اثرات زیان آور جنبه‌های زیست محیطی فعالیت انسان را کاهش دهد، هرچند که نمی‌توان این اثرات منفی را به صفر رساند اما می‌تواند پیامدهای آن را به حداقل رساند.

کلانتری با تاکید بر ضرورت تدوین استانداردهایی برای حدود آلودگی‌های مجاز، افزود: رعایت استانداردهای زیست محیطی جهانی و همه سو نگر، دارای مزیت‌های فراوانی از جمله حذف دوباره کاری‌ها، بهبود ایمنی و بهداشت، کاهش ضایعات و پسماندها، کاهش جنبه مجازات، کاهش مصرف انرژی، کاهش مصرف منابع طبیعی و اطمینان از حفاظت از محیط زیست و بهبود کیفیت آن را به دنبال دارد.

وی، رشد تکنولوژی را عامل قدرتمندتر شدن انسان و تنگ تر شدن عرصه برای سایر زیست مندان دانست و اظهار کرد: بسیاری اندیشمندان محیط زیستی بر این عقیده‌اند که انسان نخواهد توانست از غفلت‌ها و خرابکاری‌هایی که خود مسبب آن است، جان سالم به در ببرد. از همین رو بسیاری از استانداردهای تدوین شده جهانی، بیش از هرچیز برای رفاه و افزایش زندگی نسل حاضر است و یقین است که این استانداردها، همه زیست مندان در زنجیره اکولوژیکی و به ویژه نسل‌های آتی را در بر نمی‌گیرد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، ظهور کشنده کرونا را هشداری بزرگ برای بشر خوش خیال توصیف کرد و افزود: این هشدار نشان داد که بی درنگ باید به فکر تبیین و تدوین استانداردهای جامع و پایدار باشیم وگرنه زیست خود انسان‌ها در این کره خاکی قطعاً با مخاطرات جبران ناپذیری مواجه خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار