رئیس دانشگاه علوم پزشکی:

ابتلا به بیماری کووید ۱۹در گیلان سیر صعودی دارد

رشت ( پانا) -رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی گیلان هشدار داد طی یک هفته اخیر آمار مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در بخش های "بستری و سرپایی" و میزان مرگ و میر در گیلان سیر صعودی یافته است.

کد مطلب: ۱۱۲۹۷۱۴
لینک کوتاه کپی شد
ابتلا به بیماری کووید ۱۹در گیلان سیر صعودی دارد

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی گیلان، ارسلان سالاری روز شنبه در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا در استانداری عنوان کرد: شاهد حضور مسافران زیادی در گیلان هستیم. ضمن اینکه رعایت پروتکل ها کمرنگ شده و این عوامل موجب افزایش آمار مبتلایان به کرونا در این استان شده است.

وی با تاکید بر ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی پیشگیری از انتشار ویروس کرونا و لزوم استفاده از ماسک، اظهار کرد: حراست های فیزیکی ادارات باید اجازه ورود به افراد فاقد ماسک را ندهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان با اشاره به کاهش میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در کشور و در این استان خاطر نشان کرد: بسیاری از دستگاه ها، پمپ بنزین ها و اماکن عمومی و غیره شلوغ بوده و در آنها پروتکل ها رعایت نمی شود.

وی با بیان اینکه در هفته گذشته ۳۸۳ مورد اخطار بهداشتی در گیلان انجام گرفت، اضافه کرد: ۱۴ مورد از این مکان ها نیز به دلیل عدم رعایت توصیه های بهداشتی تعطیل شدند.

سالاری ادامه داد: رعایت توصیه های بهداشتی پیشگیری از انتشار ویروس کرونا در پاساژها حدود ۴۰ درصد، رستوان ها حدود ۷۰، نانوایی ها حدود ۵۸، سوپرمارکت ها ۶۸ درصد، جایگاه سوخت حدود ۶۰ درصد، حمل و نقل عمومی حدود ۶۰ و مساجد و اماکن مشابه نیز حدود ۷۰ درصد است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان در بخشی دیگر از سخنان خود بیان کرد: ۳۲ هزار دوز واکسن آنفلوآنزا برای استفاده گروه هدف اول شامل کادر بهداشت و درمان و جانبازان اختصاص داده شده است.

وی اضافه کرد: همچنین پیگیر هستیم تا با وورد واکسن به کشور، بخشی دیگر از نیاز استان را تامین کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان نیز با تشریح اقدامات بازدید از مدارس در رعایت پروتکل های بهداشتی گفت: بازدیدهای مشترک با بهداشت و مستقل توسط آموز ش و پرورش از واحدهای آموزشی استان مستمر ادامه دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار