تولید روزانه ۳۰۰ هزار عدد ماسک در استان اردبیل

اردبیل(پانا)- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل از تولید روزانه ۳۰۰ هزار عدد ماسک در این استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۲۹۶۴۹
لینک کوتاه کپی شد
تولید روزانه ۳۰۰ هزار عدد ماسک در استان اردبیل

به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل، رامین صادقی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با اشاره به اجباری شدن استفاده از ماسک و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان گفت: با سرد شدن هوا و اینکه ماسک از کالا‌های سلامت محور مرتبط با کرونا است هیچ گونه کمبودی در زمینه تامین و تولید ماسک در سطح استان نداریم.

او با اعلام اینکه هر دستگاهی نیاز به تهیه ماسک داشته باشد سازمان صمت استان آن را به واحد‌های تولیدی معرفی می‌کند، افزود: بر اساس آمار دریافتی از واحد‌های تولیدی که دارای پروانه بهره برداری و پروانه کسب هستند، روزانه بیش از ۳۰۰ هزار عدد ماسک سه لایه صنعتی و نیمه صنعتی و همچنین N۹۵ در سطح استان تولید و به مراکز درمانی و بهداشتی، داروخانه‌ها، ادارات، شرکت‌های پخش، آرامستان‌ها و ... برای دسترسی آسان شهروندان توزیع می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یادآور شد: بیش از ۲۶ واحد صنعتی و نیمه صنعتی در استان اردبیل از زمان شیوع ویروس کرونا در زمینه تولید ماسک فعالیت دارند.

صادقی عنوان کرد: قیمت فروش ماسک نیمه صنعتی هزار و ۶۰۰ تومان، صنعتی هزار و ۳۰۰ تومان و N۹۵ پنج لایه حداکثر ۸ هزار و ۵۰۰ تومان است و فروشندگان ماسک ملزم به رعایت قیمت مصوب هستند، در غیر اینصورت با متخلفین برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

او افزود: تامین مواد اولیه ماسک با محدودیتی انجام می‌شد که با تلاش سازمان صمت استان و رفع موانع موجود و پیگیری‌های لازم از وزارت متبوع موجب شد مواد اولیه تامین ماسک با قیمت مناسب توسط تولید کنندگان خریداری شود تا در تولید و عرضه ماسک با مشکلی رو برو نباشیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: تمامی تلاش مسئولین استانی و برنامه‌ریزی مجموعه سازمان صمت استان به منظور پیش بینی افزایش نیاز استان در ماه‌های سرد سال بوده تا ماسک مورد نیاز استان با قیمت مصوب در اختیار مصرف کنندگان قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار