نخستین خط موتور دیزل کشور در مشگین‌شهر راه‌اندازی شد

اردبیل(پانا)- استاندار اردبیل از راه‌اندازی اولین خط تولید موتور دیزل کشور در شهرک صنعتی شهرستان مشگین‌شهر خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۲۹۶۴۷
لینک کوتاه کپی شد
نخستین خط موتور دیزل کشور در مشگین‌شهر راه‌اندازی شد

اکبر بهنام جو در جریان بازدید از شهرک صنعتی حدید مبتکران مشگین‌شهر گفت: شرایط ویژه پیش آمده از بیماری کرونا و نیز شدت گرفتن تحریم‌های یک‌جانبه استکبار جهانی موجب افزایش عزم و اراده سرمایه‌گذار کارخانه کامیون‌سازی جهت قطع وابستگی به خارج از کشور شده است.

او افزود: اخیرا با همت سرمایه‌گذار این کارخانه و حمایت مجموعه دستگاه‌های متولی میزان تولید انواع قطعات کامیون از ۴۵ درصد به حدود ۸۰ درصد افزایش یافته است.

استاندار اردبیل تصریح کرد: در حال حاضر خط ذوب و ریخته‌گری و دستگاه‌های پرس ۲ هزار تنی و چهار هزار تنی مخصوص قطعات موتور و بدنه با احداث چهار سالن بزرگ در حال راه‌اندازی است.

بهنام جو با اشاره به نامگذاری سال جاری با عنوان سال جهش تولید اظهار کرد: سال گذشته خط بدنه، شاسی و اتاق خودرو توسط رییس‌جمهوری رسما افتتاح شد و امسال با اختصاص ارز موردنیاز و راه‌اندازی خط تولید موتور شاهد جهشی در صنعت خودروسازی سنگین کشور خواهیم بود.

او گفت: راه‌اندازی این واحد بزرگ تولیدی نقش مهمی در ایجاد اشتغال پایدار و رونق اقتصادی منطقه داشته و به ظرفیت عظیمی برای منطقه و کشور تبدیل شده است.

استاندار اردبیل افزود: کامیون تولیدی این کارخانه در تیپ‌های مختلف از جمله کامیون‌های دو محور، سه محور، دومحور کشنده ،کمپرسی و اتاق چوب باری و سه محورهای کشنده سنگین و کمپرسی ، باری خدماتی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار