مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش خبر داد

پیش‌بینی حضور سالانه 2 هزار سرباز طلبه در آموزش و پرورش

تهران (پانا) - به گفته مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش را‌ه‌اندازی مدارس امین از طرح‌های موفق حوزه در مدارس آموزش و پروش است و در این شرایط حساس که مدارس تعطیل شده، نباید بحث تربیت تعطیل شود.

کد مطلب: ۱۱۲۹۶۱۸
لینک کوتاه کپی شد
پیش‌بینی حضور سالانه 2 هزار سرباز طلبه در آموزش و پرورش

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، دبیر ستاد همکاریها در نشست با مدیران استانی حوزه های علمیه که با حضور حجت الاسلام ملکی قائم مقام مدیرحوزه های علمیه در امور استانها در بستر فضای مجازی و به صورت ویدئو کنفرانس در سالن مرحوم آیت الله حائری حوزه علمیه قم برگزار شد، ضمن تأکید بر همکاری و تعامل با نهاد حوزه در عرصه تعلیم و تربیت گفت: ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش همه تلاشش ایجاد همکاری با حوزه است، چرا که حوزه علمیه از نهادهای موفق و اثر گذار در عرصه تعلیم و تربیت است.

دبیر ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش با اشاره به دومین سال اجرای برنامه پنج ساله همکاریها افزود: این برنامه دارای خصوصیت و جامعیت است که از جمله نیاز سنجی در عرصه پژوهشی، نیاز سنجی در عرصه آموزشی، تدوین و نقد کتاب های آموزش و پرورش است. در این باره تاکنون درصد قابل توجهی از کتابهای آموزش و پرورش از سوی حوزه مورد بررسی و نقد قرار گرفته است.

مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش گفت: خصوصیت دیگر برنامه ۵ ساله، نیاز سنجی در عرصه نیروی انسانی با حضور روحانیون توانمند در مدارس آموزش و پرورش، راه اندازی مدارس علوم معارف اسلامی و... است.

وی با بیان این که در این برنامه بیش از۴۰ طرح پیش بینی شده، اظهار کرد: بخشی از این برنامه ها در ارتباط با تدوین کتاب، بخشی نیز در ارتباط با مدیریت استانها است که باید در استانها اجرایی شود و در همین مورد امسال دومین سال تحصیلی است که برنامه های استانی در حال اجرا است.

حاجیان زاده با بیان این که برای مدیریت استانها ۲۰ برنامه در نظر گرفته شده گفت: لازم است حوزه علمیه پیشران اجرای آن گرچه بخشی از این برنامه ها نیز به عهده آموزش و پرورش است که مجری آن می باشد و در این مورد نیز همکاری حوزه را می طلبد.

دبیر ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش افزود: از دیگر طرح های برنامه ۵ ساله، راه اندازی مدارس علوم و معارف اسلامی است. این گونه مدارس سابقه دیرینه داشته که تحت عنوان مدارس هدی و مطهری فعالیت می کردند و الان ۲۰۰ مدرسه به این صورت وجود دارد و امروز ۲۵ هزار نفر متقاضی در این مدارس می باشند که تنها ۵ هزار نفر وارد این مدارس شدند. باید سعی کرد، شرایطی از سوی حوزه های علمیه فراهم شود تا مدارس علوم و معارف اسلامی توسعه پیدا کند.

وی بیان کرد: هدف از راه اندازی این مدارس، آشنا کردن دانش آموزان با حوزه علمیه است، چرا که این مدارس به عنوان مدارس پیش حوزوی می باشند و مهمترین خصوصیت آن آشنایی دانش آموزان با معارف دینی است.پیش بینی شده است در هر استانی یک تا دو مدرسه به نام معارف اسلامی از سوی حوزه راه اندازی شود.

دبیر ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش افزود: مسئله دیگر طرح خرید خدمت آموزشی است. این طرح در برنامه جدید آموزش و پرورش به مدارس این وزارت خانه، ابلاغ شد و مدارسموظف اند از خدمات حوزه استفاده کنند.

مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: هم اکنون ۶ هزار مبلّغ طرح هجرت در استانها وجود دارند و آموزش و پرورش می تواند از مبلغین توانمند در بحث مدارس آموزش و پرورش بهره ببرد. این مسئله هم می تواند مورد توجه دو نهاد قرار گیرد و مبلغین توانمند مورد گزینش قرار گیرند و ممکن است این تعداد به یکهزار و ۵۰۰ نفر برسد.

وی بیان کرد: طرح سومی که در برنامه ۵ ساله در طراحی شده است، در مورد طلاب وظیفه است. چند سالی است این طرح در آموزش وپرورش در جریان است. در گذشته ۵۰۰ تا ۷۰۰ نفر جذب آموزش و پرورش شدند و پیش بینی شده سالی ۲ هزار نفر از طلاب به عنوان امریه وارد آموزش و پرورش شوند. تاکنون این مسئله با همکاری حوزه صورت گرفته است. در این باره باید مسائلی چون آموزش کار با کودک، نوجونان، نظارت بر فعالیت ها از سوی مرکز مدیریت حوزه های علمیه و... به طلاب وظیفه ارائه شود.

دبیر ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش افزود: نکته ای که درباره این دست از افرادی که دو سال در مدارس آموزش و پرورش به عنوان امریه حضور داشته و تجربه کسب کردند، توجه کرد، این است که حوزه علمیه آنها را ترغیب به حضور در مدارس آموزش و پرورش کند، این درخواست و علاقه آموزش و پرورش از حوزه علمیه است.

مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: مسئله دیگر که به عنوان طرح موفق از سوی حوزه انجام گرفته، راه اندازی مدارس امین است و در این شرایط حساس که مدارس تعطیل شده نباید، بحث تربیت تعطیل شود و به همین دلیل تصمیم گرفته شد، محتوای تربیتی از سوی حوزه آماده شود و در عین حال این مبلغین نیز در فضای «شاد» با دانش آموزان در ارتباط باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار