معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی البرز:

درباره واکسن کرونا نباید به مردم امید واهی داد

تهران (پانا) - به‌گفته معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی البرز شاید در این برهه حساس نیاز باشد موقتاً رستوران‌ها و کافی شاپ‌ها برای مدتی تعطیل شود و از تجمع شهروندان در نقاطی از شهر که شناخته شده است، خودداری شود.

کد مطلب: ۱۱۲۹۵۲۸
لینک کوتاه کپی شد
درباره واکسن کرونا نباید به مردم امید واهی داد

به‌گزارش ایسنا، محمد نوری سپهر در خصوص پیشگیری از ابتلا به کرونا گفت: تنها راه مهم پیشگیری این است که از خانه تا خانه ماسک بزنیم، دست‌ها را به صورت مکرر بشوییم و فاصله فیزیکی را رعایت کنیم و از تجمعات، مسافرت، میهمانی و دور همی خودداری کنیم.

نوری سپهر ادامه داد: شاید در این برهه حساس نیاز باشد موقتاً رستوران‌ها و کافی شاپ‌ها برای مدتی تعطیل شود و از تجمع شهروندان در نقاطی از شهر که شناخته شده است، خودداری شود.

وی موج جدید کرونا را بسیار وسیع و همه‌گیرتر از اسفندماه توصیف کرد و علت آن را عدم رعایت مردم دانست و گفت: شاید ویروس حالت بدتری به خود نگرفته باشد اما رعایت ما نسبت به اوایل شیوع این بیماری کمتر شده است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون هیچ داروی موثر و قطعی و یا واکسنی که بتوان گفت از ابتلا کرونا پیشگیری می‌کند و یا آن را درمان می‌کند، تولید نشده است.

نوری سپهر در خصوص تاثیر واکسن‌هایی که در برخی از کشورها ساخته شده است گفت: به مردم نباید امید واهی داد، حتی اگر واکسن موثری هم تولید شود، حداقل شش ماه تا یکسال پس از تزریق می‌توان موثر بودن آن را برای طولانی مدت ارزیابی کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار